TULCEA: Elevi din comunităţile Deltei, la primele cursuri de educaţie digitală din Centrul Ivan Patzaichin
Publicat de Doina Sirbu, 22 octombrie 2024, 07:12
Elevi ai şcolilor generale din satele Crişan şi Mila 23, precum şi cei din oraşul Sulina participă, începând de luni, la cursuri de educaţie digitală organizate în cadrul concursului naţional SuperCoders, iniţiat de fundaţia Orange, Centrul de inovare comunitară Ivan Patzaichin din satul Mila 23, devenind astfel primul centru digital din mediul rural.
La primele cursuri, cei aproape 40 de elevi au învăţat să facă programare în Scratch, program care se studiază şi la orele de Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor desfăşurate la şcoală, formatorii ajutându-i pe elevi să pună în practică cunoştinţele acumulate în unitatea de învăţământ. În plus, unii dintre ei au testat şi lecţiile interactive cu ajutorul ochelarilor de realitate virtuală.
„Eu am văzut o inimă 3D. O lecţie de anatomie ar fi mult mai interesantă faţă de o pagină cu nişte culori din care nu înţelegi foarte multe”, a declarat, pentru AGERPRES, unul din elevii şcolii generale din satul Mila 23, Luca Iliev, după ce a probat ochelarii virtuali.
La rândul său, managerul de comunicare din cadrul fundaţiei Orange, Alexandra Ţenea, a menţionat că utilizarea ochelarilor de realitate virtuală se realizează în cadrul unui proiect pilot în care mai multe lecţii din diferite materii predate în unităţile şcolare pot fi testate în format digital.
„Pentru copiii în special din şcolile din mediul rural, credem că este foarte utilă această experienţă pentru lecţiile de biologie, istorie, geografie, ei având acces direct la o altă lume, chiar şi din realitatea virtuală, să vadă cum e în interiorul corpului uman, să călătorească în Egiptul antic, de exemplu. Lecţiile sunt extrem de utile, pentru că le dezvoltă şi imaginaţia”, a menţionat reprezentanta fundaţiei, Alexandra Ţenea.
În cadrul Centrului de inovare comunitară Ivan Patzaichin, fundaţia Orange va susţine cursuri gratuite de educaţie digitală şi pentru adulţi, transportul cursanţilor fiind asigurat de organizatori.
„E foarte important ca şi adulţii să înveţe să-şi facă conturi în spaţiul virtual, să completeze facturi în spaţiul virtual, e-factura e obligatorie. În Mila 23 de exemplu nu există un bancomat şi atunci ne gândim la o serie de cursuri care să le facă viaţa mai uşoară, pentru că deplasarea la Tulcea nu este una dintre cele mai uşoare”, a mai spus Alexandra Ţenea.
De asemenea, co-fondatorul asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23, Teodor Frolu, a subliniat importanţa digitalizării şi a amintit că, înainte de a muri, Ivan Patzaichin îşi dorea un centru comunitar, nu un muzeu.
„Digitalizarea e cel mai la îndemână mijloc de a reduce distanţele care sunt pe apă. Tehnologia ajută comunităţile separate de ape să fie mai aproape una de alta. Centrul de inovare comunitară a fost de fapt gândit împreună cu Ivan. Componenta de muzeu a apărut după dispariţia lui Ivan. Centrul vara e mai mult un loc de vizitare pentru turişti, iar în perioada toamnă, iarnă şi primăvară devine un centru al comunităţii care sprijină conectarea mai bună a deltei cu lumea din afară, chiar şi internaţională”, a afirmat cofondatorul asociaţiei Ivan Patzaichin-Mila 23, Teodor Frolu.
Concursul naţional SuperCoders este dedicat copiilor cu vârste între 10 şi 14 ani, cei mai talentaţi 50 de concurenţi vor participa la cursuri de electronică şi robotică, timp de trei luni, în cadrul Academiei online SuperCoders care se va desfăşura în primele trei luni ale anului viitor.
Potrivit fundaţiei Orange, cursurile gratuite pentru copii în Centrul de inovare comunitară Ivan Patzaichin se vor derula şi în timpul vacanţelor.
Sursă: AGERPRES / Redactor online: Doina Sîrbu / Foto: Muzeul Ivan Patzaichin