Protest al sindicaliștilor din Poliție în fața sediului IPJ. Care sunt nemulțumirile polițiștilor
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 10 august 2024, 10:35
Polițiștii afiliați la Sindicatul Europol participă sâmbăta, între orele 11:00-13:00 o amplă acțiune de protest în fața IPJ Constanța, la care sunt invitați să se alăture inclusiv cetățenii interesați de propria siguranță.
Printre nemulțumirile acestora, se numără planificarea haotică a programului de muncă, lipsa de timp pentru recuperare fizică și mentală, precum și neglijarea importanței Portului Constanța.
Comunicatul Europol:
”După ce în urmă cu câteva zile secretarul de stat Bogdan Despescu s-a deplasat la IPJ Constanța pentru a prezida o ședință în cadrul căreia a încercat să-i convingă pe colegii noștri că din punct de vedere managerial proiectul-pilot ce urmează a fi un exemplu pentru întreaga țară funcționează excelent, transmițându-le voalat că vor trebui să fie foarte atenți cu privire la modul în care recepționează realitatea din jur, întrucât există posibilitatea unei reorganizări instituționale în urma căreia ”nu va putea garanta” dacă în sistem se vor mai regăsi aceiași oameni.
În baza acestei politici de resurse umane ”sănătoase”, așa cum îi stă bine unui adevărat secretar de stat, Despescu le-a sugerat polițiștilor că la IPJ Constanța programul de lucru în schimburi a câte 8 ore este foarte bun, că dotarea este la standarde europene și că nu vede o problemă în privința compromisului care se face în domeniul pregătirii fizice a polițiștilor.
Iar pentru că am constatat o nevoie acută a IPJ Constanța de a comunica opiniei publice că nu există probleme legate de dotare ori de modul de asigurare a climatului de ordine și siguranță publică pentru cetățeni, vă prezentăm succint nemulțumirile obiective ale colegilor noștri, astfel:
Polițiștii din cadrul structurii de transporturi maritime sunt planificați sa desfășoare activități la subunitățile de transport feroviar și invers cu toate că au un specific de muncă diferit.
În această privință este relevant de reținut faptul că în cadrul acestei structuri există două domenii de specialitate distincte, o parte dintre polițiști fiind pregătiți să acționeze strict în segmentul transportului feroviar, în timp ce alții sunt specializați doar în segmentul transportului maritim. Orice planificare în serviciu de natură a pune un polițist specializat în transporturi feroviare să intervină la o speță din domeniul transportului maritim și invers creează un grad mare de vulnerabilizarea a siguranței cetățenilor și implicit a eventualului succes al intervenției. Însă, din câte se pare, pentru un general cu 4 stele a toate știutor, o astfel de situație nu reprezintă vreo problemă.
Modificarea formei de organizare a programului de lucru din ture de 12/24 ore – 12/48 ore, în 3 schimburi/zi a câte 8 ore.
Cu privire la modul de întocmire a planificărilor lunare în serviciu, constatăm existența și promovarea incompetenței la rang de artă din punct de vedere managerial. Practic în cadrul instituției ce se dorește a fi un proiect de suflet al ministrului Predoiu după modelul căruia se presupune că vor funcționa toate IPJ-urile din țară, pe toate palierele de conducere din ierarhia IPJ Constanța există ofițeri de poliție care NU dețin cunoștințe elementare legate de dreptul muncii, de modul în care trebuie realizată o planificare a serviciilor și timpul necesar destinat refacerii capacității fizice de muncă după terminarea serviciului. Din studierea acestor planificări constatăm că cei ce le întocmesc și le aprobă sunt mult sub nivelul foștilor șefi de grajduri ale CAP-urilor.
După cum puteți observa colegii noștri sunt planificați să execute serviciul în schimbul II, intervalul orar 14:00-22:00, iar în următoarea zi sunt planificați să execute serviciul în schimbul I, intervalul orar 06:00-14:00, între cele două servicii având doar 8 ore libere pentru a-și reface capacitatea fizică de muncă, deși conform prevederilor legale în vigoare ar fi trebuit să beneficieze de 16 ore libere. În aceste condiții va trebui să luați în calcul inclusiv că după terminarea turei, sunt situații în care polițiștii sunt nevoiți să rămână peste program pentru întocmirea documentelor de serviciu, apoi se deplasează spe domicilii, parcurgând distanțe considerabile ce necesită pierderea unei ore în trafic. Astfel, poate vă puneți mai multe întrebări legitime legate de timpul liber de numai 8 ore între două ture ale polițiștilor constănțeni, după cum urmează:
Când ajung acasă?
Când se spală?
Când mănâncă?
Când pot aloca timp și atenție copiilor?
Când se odihnesc?
Cum ar mai putea să fie performanți în aceste condiții?
Nu există o reglementare în privința transportului cadavrelor la IPJ Constanța-”un model pentru toată țara”
În situațiile în care polițiștii efectuează cercetarea la fața locului în cazul accidentelor rutiere soldate cu decesul unor persoane, ori în cazurile în care intervin pentru soluționarea cazurilor de morți suspecte, în lipsa unor reglementări la nivel inter-instituțional, colegii noștri trebuie să se ”orienteze” în privința transportului cadavrelor la morgă. Practic, polițiștii din cadrul IPJ-ului cu rol de proiect-pilot sunt nevoiți ca în anul 2024 să acționeze precum o făceam cu toții în urmă cu 20 de ani, respectiv să apelăm la bunăvoința cetățenilor de rând pentru a transporta cadavrele cu atelaje hipo, tractoare sau orice alte asemenea mijloace până la morga spitalelor în vederea efectuării necropsiei.
Polițiștii constănțeni patrulează cu autoturisme de serviciu care respectă ”standardele europene”
Deși colegii noștri au semnalat faptul că unele dintre autoturismele de serviciu prezintă un real pericol pentru siguranța traficului rutier, la ordinul generalului cu 4 stele, conducerea IPJ Constanța a organizat o conferință de presă în cadrul căreia a infirmat faptul că ar exista astfel de probleme, fiind astfel adoptată politica ascunderii gunoiului sub preș, atât de adulată în această perioadă de către factorii de conducere ai MAI.”