Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse intră în reparaţii pe partea bulgară
Publicat de Adina Sîrbu, 10 iulie 2024, 07:10
De miercuri, 10 iulie, Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse intră în reparaţii pe partea bulgară. Lucrările, planificate în şase etape, vor dura doi ani şi se vor desfăşura pe timp de zi, fără oprirea totală a circulaţiei.
În prima etapă, traficul rutier pe pod va fi restricționat pe sensul de intrare în Bulgaria, iar ulterior pe sensul de ieșire spre România, circulația urmând a se desfășura alternativ pe câte o bandă, temporizat la trei minute, semaforizat.
Podul Prieteniei este principala arteră care asigură legătura peste Dunăre între România şi Bulgaria, o rută foarte aglomerată, folosită atât de transportatorii de marfă, cât şi de mulţi români care merg vara către Grecia şi Turcia.
În plin sezon de vacanțe, turiștii sunt îngrijorați că vor fi nevoiți să aștepte și mai mult în vămile de la Giurgiu și Ruse.
Pentru a prelua o parte din traficul de pe pod, bulgarii vor să reia cursele cu feribotul pe relația Giurgiu-Ruse, întrerupte acum 19 ani, dar Constantin Isac, preşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri, spune că feribotul nu va fi o soluție.
„Timpii de traversare cu feribotul nu creează o fluență suficient de bună în așa fel încât să suplineanscă lipsa unei benzi de pe podul Giurgiu-Ruse. Nu va fi o soluție. Cu siguranță timpii de așteptare vor crește și vom avea întârzieri și mai mari. Probabil se vor duce de la 12-24, vor depăși chiar 36 de ore”.
Traian Bădulescu, purtător de cuvânt ANAT, a declarat, la rândul său, că nici reprezentații agențiilor de turism nu consideră potrivit momentul ales pentru lucrări.
„Ar fi fost bine totuși ca aceasta să înceapă după terminarea sezonului, după 15, poate preferabil începând cu 1 octombrie. Începând cu luna iunie și cam până la sfârșitul lunii septembrie dinspre România spre Bulgaria este un trafic rutier intens. Sunt foarte mulți turiști români care aleg litoralul bulgăresc și mulți români care merg cu autocarul în Grecia sau în Turcia.
Podul peste Dunăre de la Giurgiu – Ruse a fost modernizat pe sectorul românesc în 2015.
Rutele alternative pentru autovehicule, potrivit CNAIR, sunt:
- Ostrov (Constanța) – Silistra: rutier (autoturisme și transport persoane – autocare);
- Negru Vodă (Constanța) – Kardam: rutier;
- Vama Veche (Constanța) – Durankulak: rutier;
- Lipnița (Constanța) – Kainardja: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone);
- Dobromir (Constanța) – Krushari: rutier (punctul de frontieră este deschis până la ora 20.00 pentru vehiculele cu sarcina maximă de 3,5 tone).
- Călărași (Călărași) – Silistra: rutier (autoturisme) și bac (transport marfă);
- Calafat (Dolj) – Vidin: rutier;
- Zimnicea (Teleorman) – Svishtov: bac;
- Turnu Măgurele (Teleorman) – Nicopole: bac;
- Bechet (Dolj) – Oreahovo: bac.
Surse: RRA, TVR, CNAIR/ Redactor: Adina Sîrbu/ Foto: CNAIR, Poliția de Frontieră