CONSTANŢA: CJPC se confruntă cu un număr mare de reclamaţii privind cumpărăturile online
Publicat de Doina Sirbu, 25 martie 2024, 15:37
Românii comandă tot mai mult de pe internet. În țara noastră, comerțul online reprezintă 14% din totalul pieței, conform unui portal de business. La Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, numărul reclamațiilor privind achizițiilor online de produse a crescut.
“În baza unor reclame care apar pe facebook, pe diferite alte conturi, consumatorii sunt atrași să comande diferite produse pe platforme la care nu verifică dacă sunt identificate societăți, dacă există o trimitere către ANPC. Pur și simplu intră pe aceste platforme, sunt încântați de prețul mai mic la anumite produse, comandă, achită cu cardul, pentru că acolo se achită cu cardul și nu au posibilitatea să achite la momentul la care recepționează produsul și nu puține au fost cazurile în care au primit produse de proastă calitate sau alte produse decât cele care au fost comandate. Sunt site-uri din afara Uniunii Europene și în acest caz consumatorii nu pot fi ajutați de către instituția noastră”, spune cms. șef adjunct Ecaterina Scânteie.
Comisarii recomandă atenție sporită la produsele cumpărate, mai ales dacă acestea nu provin din România sau din spațiul comunitar european. Conform legii, produsele cumpărate online pot fi returnate în termen de 14 zile.
Redactor: Adrian Băncilă / Editor online: Doina Sîrbu / Foto: unsplash.com