STS cere organizarea unei campanii de informare, pe tema utilizării responsabile a numărului de urgență 112
Publicat de Adina Sîrbu, 13 martie 2024, 15:46
Peste 10 milioane de apeluri au fost, anul trecut, la 112, dar aproape jumătate nu au fost urgenţe, a declarat purtătorul de cuvânt al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Cătălin Chirca.
În continuare, în România, este un număr foarte ridicat de apeluri non-urgente. De cele mai multe ori sună să solicite informaţii, sună pentru că ei cunosc că la 112 este cineva care le răspunde şi, până la urmă, vorbeşte cu ei. Sunt persoane care trebuie să ajungă urgent la aeroport. Traficul este blocat, pentru ei reprezintă ceva urgent, pentru că ei vor pierde avionul. Nu este de competenţa Serviciului de Urgenţă 112. La fel, sunt persoane care au probleme cu electricitatea acasă şi pentru ei local poate reprezenta o situaţie de criză sau o situaţie deosebită, însă 112 nu poate interveni pentru a le repune sistemul de electricitate în funcţiune. De asemenea, sunt şi alte persoane care sună la 112, pentru a adresa injurii operatorilor. Există şi o astfel de categorie, însă cel mai important este să ne adresăm persoanelor care sunt de bună credinţă şi care trebuie să înţeleagă să apeleze 112 doar atunci când este necesar pentru ca acolo să intervină un echipaj de la Ambulanţă, de la Poliţie, de la Jandarmerie, de la Pompieri sau de la Salvamont, a spus Cătălin Chirca.
La şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului, reprezentanții STS au solicitat derularea unei campanii de conştientizare a publicului privind apelarea responsabilă a Serviciului de Urgenţă 112. Campania ar urma să se desfăşoare în următoarele şase luni.
De douăzeci de ani numărul 112 funcţionează în România. Răspundem la urgenţe în fiecare minut, oră de oră. Cu toţii putem să ne asigurăm că serviciile de urgenţă sunt disponibile şi eficiente în caz de pericol. Peste 10 milioane de apeluri ajung la 112 în fiecare an. Aproape jumătate nu reprezintă urgenţe. Aşa că, dacă nu e urgenţă, mai gândeşte-te! Sună responsabil la 112. O campanie a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, se arată în textul apelului STS.
Cătălin Chirca a subliniat că o astfel de iniţiativă ar putea să ajute serviciul 112, reducând timpul în care se procesează un apel urgent şi care trebuie să ajungă la agenţiile specializate.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este administratorul Serviciului de Urgenţă 112.
Sursă: AGERPRES/ Redactor: Adina Sîrbu/ Foto: STS