TULCEA: Concurs pentru elevii de gimnaziu, în cadrul unei campanii pe tema violenței din școli

Publicat de Adina Sîrbu, 30 ianuarie 2024, 09:20
De „Ziua Internațională a Nonviolenței în Școli”, Biroul Siguranță Școlară din cadrul IPJ Tulcea anunță începerea, în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, a campaniei naționale de conștientizare a consecințelor asociate faptelor de violență în unitățile de învățământ preuniversitar.
Campania „Tu știi ce consecințe pot avea faptele tale? Fii informat, alege inspirat!” se va desfășura în perioada 30.01 – 21.06.2024, se adresează elevilor din învățământul gimnazial și are ca obiective informarea elevilor pentru conștientizarea consecințelor juridice ale faptelor circumscrise violenței școlare, informarea părinților pe tema prevenirii victimizării elevilor, precum și consolidarea parteneriatului dintre autoritățile locale și reprezentanții părinților și elevilor pe linia siguranței școlare.
În cadrul campaniei, se va desfășura și un concurs pentru elevi pe tema „Siguranța școlară”, constând în elaborarea unui material de informare și prevenție, ce va conține un logo și un slogan.
Concursul se adresează elevilor din clasele VI – VIII, din școlile selectate, materialele realizate fiind rezultatul efortului întregului colectiv, coordonat de către profesorii diriginți, cu sprijinul profesorilor de tehnologia informației și a comunicațiilor (TIC).
La nivelul fiecărei unități școlare va fi desemnată câștigătoare o singură clasă, în baza votului exprimat de elevii școlii, iar ulterior, la nivelul județului, va fi desemnată clasa câștigătoare, în baza votului exprimat de reprezentanții instituțiilor partenere.
Materialele desemnate căștigătoare vor fi înaintate, până la data de 13.03.2024, Direcției Siguranță Școlară, urmând ca, la nivel național, să fie realizată o selecție a școlilor desemnate căștigătoare din fiecare județ și Direcția Siguranță Școlară să facă demersurile pentru publicarea, multiplicarea și difuzarea materialelor căștigătoare.
Sursă: IPJ Tulcea/ Foto: ilustrativ/ Redactor: Adina Sîrbu