Campanii de prevenire a traficului de persoane, în cadrul proiectului „Îmbunătățirea sistemului național de Azil și Migrație”
Publicat de Adina Sîrbu, 30 ianuarie 2024, 11:05
Agenția Națională Împotriva Traficului de Persoane și Inspectoratul General pentru Imigrări lansează campaniile de prevenire a traficului de persoane derulate în cadrul proiectului „Îmbunătățirea sistemului național de Azil și Migrație”, finanțat prin Mecanismul Financiar Norvegian 2014-2021.
ANITP și IGI anunță lansarea a trei campanii naționale de prevenire a traficului de persoane:
- „Traficul de persoane începe cu o promisiune. Visul unei vieți mai bune se poate transforma în coșmarul exploatării sexuale”,
- „Traficul de persoane începe cu o promisiune. Un loc de muncă sigur începe cu un contract” și
- „Traficul de persoane începe cu o promisiune. Pentru fiecare ban primit, cerșetorul își dă la schimb libertatea”.
Cele trei campanii au scopul de a informa și conștientiza populația generală și grupurile de risc cu privire la consecințele traficului de persoane.
Fiecare dintre cele trei campanii vizează câte o formă de manifestare a traficului, respectiv: traficul de persoane în scopul exploatării sexuale, traficul de persoane în scopul exploatării prin muncă și traficul de persoane în scopul exploatării prin cerșetorie, adresându-se cetățenilor străini aflați pe teritoriul României, persoanelor aflate în situație de risc/vulnerabilitate la trafic, precum și populației în ansamblu.
Campaniile se derulează în intervalul ianuarie – aprilie 2024 și cuprind activități specifice implementate în mediul outdoor și online. Promovarea mesajelor anti-trafic ale campaniilor este susținută de trei persoane publice, cu notorietate crescută în mediul online, respectiv: Bianca Adam, Adrian Pov și Andra Gogan.
Materialele informativ-preventive necesare desfășurării componentelor online și outdor ale celor trei campanii de prevenire sunt realizate în limbile română, engleză, ucraineană, arabă, nepali și bengali, și au scopul de a susține promovarea mesajele campaniilor în rândul publicurilor vizate, contribuind astfel la reducerea vulnerabilității grupurilor țintă. Mesajele anti-trafic vor fi promovate plătit și targetat pe rețelele de socializare, utilizând caracteristici precum locația, limba vorbită, intervalul de vârstă, gen, comportamente, interese etc. În acest mod, informațiile vor ajunge în mod eficient la persoanele cele mai expuse riscurilor traficului de persoane.
Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane (A.N.I.T.P.) este structura de specialitate, aflată în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, care realizează evaluări ale tendinţelor în materie de trafic de persoane şi măsoară rezultatele acţiunilor de luptă împotriva traficului, inclusiv prin colectarea de date statistice în strânsă cooperare cu organizaţiile relevante ale societăţii civile din acest domeniu, îndeplinind rolul de raportor national.
Sursă și foto: IGI/ Redactor: Adina Sîrbu