Linia Telefonul Vârstnicului, proiect al Fundației Regale Principesa Margareta, un ajutor pentru seniorii României
Publicat de Doina Sirbu, 17 ianuarie 2024, 12:08
În condițiile în care rata de îmbătrânire a populației din România crește vertiginos și în lipsa programelor dedicate vârstnicilor de către autoritățile de stat, Fundația Regală Principesa Margareta a implementat un proiect social, Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001- prin care seniorii aflați în nevoie pot primi ajutor.
Voluntarii Fundației se dedică rezolvării problemelor ridicate de vârstnici. Care sunt acestea și cum pot fi soluționate, aflăm de la coordonatorul proiectului, Roxana Molocea.
Linia Telefonul Vârstnicului a fost lansată în octombrie 2015, ca răspuns la problema singurătății vârstnicilor din România. În anul 2023, Serviciul Social Telefonul Vârstnicului, singura linie telefonică națională gratuită și confidențială, apelabilă din orice rețea, a înregistrat 11.991 de convorbiri telefonice de la 2228 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată, pe lângă beneficiarii care ne sună cu recurență chiar de la începutul funcționării liniei din 2015.
Care sunt cele mai întâlnite probleme care îi fac pe vârstnici să vă sune?
Pe primul loc în topul nevoilor de apelare, avem cea de informații practice, utile și de încredere, pentru care ne-au sunat 1059 de seniori. Pe locul doi am înregistrat nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu – 869 de apelanți ne-au sunat. Pe locul trei am înregistrat nevoia de sprijin financiar și material – 327 de persoane ne-au sunat pentru a cere informații despre cum pot obține un ajutor financiar sau material suplimentar. Pe locul patru am înregistrat 142 de apeluri de la seniori care au solicitat sprijin emoțional. Ei au fost incluși în programul nostru de reapelare săptămânală și pe locul cinci avem nevoia de a fi activi. 105 seniori ne-au sunat pentru a ne întreba dacă există activități de îmbătrânire activă.
Cine răspunde acestor solicitări?
La Telefonul Vârstnicului răspunde o echipă formată din patru asistenți sociali special pregătiți. În cadrul programului de reapelare, avem o echipă formată din cinci voluntari psihologi, care sună vârstnicii ce prezintă stări de anxietate și depresie și oferă ședințe de consiliere psihologică.
Redactor: Cecilia Pătrăhău / Editor online: Doina Sîrbu / Foto: unsplash.com