În 2023, cele mai căutate staţiuni de pe litoralul românesc au fost Mamaia, Eforie Nord şi Jupiter
Publicat de Doina Sirbu, 29 decembrie 2023, 18:52
Anul 2023 a adus o creștere medie de 30-35% a interesului turiştilor pentru staţiunile din România – trendul fiind ascendent, cu o creştere de 30% pentru litoralul românesc.
“În ciuda tuturor provocărilor, anul 2023 a fost unul de creştere. Turismul s-a apropiat de nivelurile de referinţă din 2019 iar pe unele segmente – precum balneo – a depăşit semnificativ acest reper. Din păcate, atragerea de turiști straini- Incomingul se află în continuare sub nivelul dinainte de 2019 și sub potențialul uriaș pe care îl are România. Pentru 2024 trebuie să înregistrăm o creştere pe acest segment – iar rolul OMD urilor de pe Litoral și al viitorului OMD Regional DOBROGEA tocmai acesta trebuie să fie, ca una dintre Top 3 priorități. Participarea la Târgurile de turism naționale și internaționale, dublată de o campanie activă și solidă de comunicare și promovare prin mass-media si în mediul online vor determina cum va arăta, în cifre, bilanțul 2024 pe Litoral și Topul 3 de stațiuni preferate. La nivel național, trebuie să înțelegem, la nivelul fiecărui OMD local (Constanta-Mamaia, Mamaia Nord, Mangalia și viitorul OMD Eforie – sperăm) că suntem în competiție deschisă – fiecare față de ceilalți și împreună față de destinațiile montane, balneare sau de city break. La nivel de atragere de turiști străini, însă, trebuie să facem echipă. La Târgul de turism de la Berlin, sau la Londra, sau la Paris – nu știe nimeni unde și ce este Eforie sau Mangalia sau Mamaia. Astăzi, OMD Municipiul Tulcea a primit avizul de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și îi felicit. Lucrăm deja, în interiorul Consiliului Consultativ al Turismului, în grupul de lucru OMD – uri, împreună, alături de toate celelalte OMD uri din țară. OMD regional Dobrogea trebuie însă să se constituie cat mai rapid – și să preia coagularea și armonizarea strategiilor de brand propriu și de promovare ale fiecărei sub-destinații/statiuni, în județele Constanța și Tulcea. Aceasta este prioritatea nr.1 pentru 2024 – atât la nivelul autorităților locale și județene, cât și pentru patronatele locale de pe Litoral și din Delta Dunării. Promovarea destinațiilor dobrogene trebuie să se facă printr-o Strategie care să integreze ce are particular fiecare stațiune/destinatie, dar să aducă o coerență și o foarte bună organizare a comunicării și a direcțiilor de promovare pe care le vom aborda, la nivel de Destinație regională semnificativă a României. În jurul datei de 10 ianuarie vom organiza o întâlnire comună a tuturor OMD urilor active acum în Dobrogea – ne regrupăm și ne stabilim obiectivele și Strategia pentru 2024-2025“, spune Corina Martin, Secretar General FPIOR.