George Măndilă, președintele OMD Mamaia: “Toată lumea știe de Mamaia-Constanţa, indiferent de unde e, de pe ce continent este”
Publicat de Doina Sirbu, 22 decembrie 2023, 14:24
Stațiunea Mamaia are de 6 luni o Organizație de Management al Destinației, un organism de la care se așteaptă mult în perspectiva revitalizării turismului estival.
“Mai sunt multe de îmbunătățit”, spune președintele OMD Mamaia, George Măndilă, care consideră că stațiunea este pe un trend pozitiv, că suntem pe harta turistică a Europei și că încă de anul viitor vor începe să se vadă și rezultate încurajatoare în privința numărului de turiști străini”. Laurențiu Despina a vorbit cu George Măndilă, la conferința de presă a OMD Mamaia, susținută ca un bilanț la finalul anului.
Multă vreme, stațiunea Mamaia a resimțit lipsa unei Organizații de Management a Destinației. Acum, mai bine zis, de șase luni există această Organizație de Management a Destinației. Care sunt marile ei avantaje și care sunt realizările?
Avantajul Organizație de Management de Destinație este că vorbește pe o voce unitară, o voce comună. Dacă până acum în stațiunea Mamaia s-a vorbit disparat, nu s-a vorbit la modul general cu problemele reale ale stațiunii. Fiecare a vorbit în funcție de business-ul propriu, acum, stațiunea, având o voce unică, poate privi lucrurile în tabloul mare de sus, încât să înțeleagă exact care sunt necazurile, ce este necesar de făcut. OMD-ul este bun deoarece funcționează centralizat, poate consuma resursă financiar strânsă din taxă, ceea ce până acum în stațiunea Mamaia lucrurile nu se desfășurau așa. Din punctul ăsta de vedere, eu cred că OMD-urile reprezintă un pas înainte în promovarea destinațiilor locale, destinațiilor regionale și a României, în general.
E greu de avansat cifre. Știu că vă feriți de acest lucru. Totuși, există niște așteptări pentru anul viitor?
Cum să nu! Creșterea numărului de turiști, creșterea numărului de înnoptări și creșterea duratei medii de cazare.
Va reveni Mamaia pe harta turistică a Europei?
Din aproape în aproape. Acesta este un meci de cursă lungă, e o competiție de cursă lungă.
Ce înseamnă asta ca desfășurare în timp, pas cu pas?
În primul rând, în momentul de față noi trebuie să intrăm pe anumite țări țintă. După aceea, tur-operatorii mari din Europa, împreună cu tur-operatorii din România, să vândă pachete în stațiunea Mamaia mai multe decât să vând până acum. În al treilea rând ar trebui să fim prezenți în marile piețe publicitare din aceste țări ţintă, atât în internet, sau în televiziune și în reviste de specializate de turism. Ar însemna ca din aproape în aproape, stațiunea să fie prezentă în cursul fiecărui an la evenimentele majore din turism.
Ați fost prezent deja anul acesta la două târguri de turism, la Londra și la Varșovia. Ce semnale aveți?
Am avut semnale bune, nu mi s-a întâmplat acolo și am vorbit cu foarte multe persoane, nu mi s-a întâmplat ca o persoană să nu știe despre ce e vorba. Deci toată lumea știe de Mamaia- Constanţa, indiferent de unde e, de pe ce continent este. Ce ne spune acest lucru? Există o bogăție extraordinară în ceea ce privește notorietatea acestui brand. Nu realizăm pe ce comoară stăm. Deci este în sarcina noastră, în datoria noastră să știm să împingem acest brand de la spate. Faptul că ne cunoaște toată lumea este un început foarte, foarte pozitiv. Ei bine, pe această temelie trebuie să construim noi o strategie, o comunicare în piața internațională, încât să-i facă pe oameni să vină din nou, nu știu dacă așa cum veneau înainte, căci discutăm de o altă perioadă istorică, dar să începem ca turiștii străini să fie într-un procent din ce în ce mai mare, nu neapărat din considerente economice, cât din considerente de imagine. Turiștii străini dau această savoare, acea sclipire, acea strălucire stațiunii. Oriunde în lume, în momentul în care apar turiștii străini, vin cu o bogăție culturală, vin cu un comportament anume și lucrurile se văd altfel. Este un alt vibe în stațiunea respectivă, oriunde în lumea asta.
Sunteți mulțumit de cum arată stațiunea Mamaia, de cum se desfășoară actul de turism?
Normal că aş îmbunătăți foarte, foarte multe lucruri din stațiunea Mamaia, dar deocamdată lucrurile nu se pot face peste noapte. Acolo înseamnă, de fapt, investiții private, înseamnă sume cheltuite de către Primărie, prin serviciile publice, atât prin investiții, cât și pe întreținerea spațiilor publice. Înseamnă foarte, foarte multe lucruri, nu se pot face peste noapte. Rolul nostru este de a face promovare a ceea ce avem, că lucrurile se vor îmbunătăți pe traseu și vor se vor îmbunăți, că așa este drumul României în momentul de față, nu numai în Mamaia-Constanța, toată țara.
Este Mamaia pe un trend pozitiv?
Eu zic că da! Bine, pot fi contrazis, evident.
Redactor: Laurenţiu Despina / Editor online: Doina Sîrbu / Foto: Ovidiu Oprea