Noi probleme la podul suspendat Tulcea – Brăila: au apărut microfisuri în pereții blocurilor de ancoraj
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 26 octombrie 2023, 08:08
Specialiștii Companiei Naționale de Drumuri anunță că nu este pusă în pericol structura de rezistență a podului.
Cert este că podul nu va fi recepționat până când constructorul nu va remedia toate problemele. În primele săptămâni de la darea în folosință, în vară, asfaltul a început să se deniveleze, apoi s-a constatat că sute de șuruburi din strucutra metalică nu fuseseră strânse corespunzător.
Microfisurile au apărut în pereții de beton ai camerei tehnice, una din încăperile în care se află blocurile de ancoraj, adică structurile de care sunt prinse cablurile care susțin podul. Aceste săli sunt sub nivelul solului și au pereții turnați din beton. Microfisurile au fost deja umplute cu rășini speciale.
Un singur bloc de susținere este făcut din 40.000 de metri cubi de beton și este proiectat să suporte o greutate de 100.000 de tone. Un bloc este pe malul brăilean, altul la Jijila, pe celălalt mal.
Alessandro Minitti, reprezentant al antreprenorului: Doar cablul în sine are o greutate de 7.000 de tone. De asta blocul de ancorare este atât de masiv. În zonele unde fibrele de beton sunt întinse, pot să apară niște microfisuri.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt Ministerul Transporturilor: Podul nu este în risc de prăbușire, dar este tot atât de adevărat că Webuild ( n.red: Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi ), constructor care pretinde că este de top, nu a făcut o lucrare de top. Până când nu vor rezolva aceste microfisuri și infiltrațiile de apă care creează umiditate acolo, noi nu vom recepționa lucrarea. Pe banii lor, cei de la Webuild trebuie să intervină cu rășini pentru a astupa acele microfisuri.
Constructorul dă asigurări că nu vor fi probleme, mai ales că în interiorul fiecărui bloc există un sistem de dezumidificare, care permite controlarea fenomenului de coroziune.
Sursa – stiri.tvr.ro