ANR: Mai puține drumuri la ghișee pentru navigatori și posesori de ambarcațiuni. Documentele vor fi eliberate în format electronic

Publicat de Adina Sîrbu, 4 octombrie 2023, 12:44
Autoritatea Navală Română a implementat un proiect care prevede digitalizarea unor servicii, prin intermediul unei platforme online.
Cosmin Dumitrache, directorul Autorității Navale Române, spune că încearcă astfel să reducă birocrația și activitatea ghișeelor:
Încercăm să aducem cât mai puțini oameni în instituție. Oamenii pot lucra de la distanță, pot solicita preschimbări de documente, pot solicita eliberări de documente, totul de la distanță. Trendul internațional ne împinge spre aceste lucruri. Vrem să reducem această birocrație și să reducem presiunea oamenilor, de fapt, de a sta la coadă (…). Putem lucra ușor și de la distanță. Populația poate solicita de la distanță, electronic, prin intermediul unor aplicații pe telefonul mobil, prin intermediul calculatorului, să-și efectueze aceste operațiuni. Înainte, va fi verificată și identificată persoana, i se creează un cont, i se dă un user name și o parolă, iar cu ajutorul lor se va putea autentifica pe platforma instituției și beneficia de serviciile noastre. Avem foarte multe servicii la care populația poate solicita emiterea unor documente, dar nu avem cum să mergem cu toate în acest moment. Începem cu o parte pentru navigatori, pentru posesorii de ambarcațiuni de agrement, chiar și pentru posesorii de nave – tehnice sau alte tipuri de nave. Ulterior ne vom extinde și către restul serviciilor.
Implementarea proiectului are câteva obiective esențiale, dar cele mai importante sunt scăderea timpilor necesari pentru efectuarea serviciilor publice și accesarea acestora de la distanță. Gabriel Bălan, directorul Direcției Tehnice a Autorității Navale:
Ne-am fixat un obiectiv strategic: scăderea cu cel puțin 25% a timpului necesar pentru efectuarea serviciilor publice furnizate de către ANR și asigurarea unei alternative la modul clasic de livrare a serviciilor, adică preluarea documentelor și datelor să se facă în format electronic de cetățeni și de către mediul de afaceri. Economisim resurselor cetățenilor, pentru că nu mai este nevoie să vină de câteva ori la ghișeul ANR pentru a finaliza un serviciu prestat de noi. În același timp, degrevăm și resursele Autorității Navale, care sunt implicate în interacțiunea cu cetățenii. Accesul facil și imediat la serviciile publice – asta realizăm cu platforma.
Valoarea totală a proiectului este de aproape 6 milioane de lei și va permite accesarea unor servicii ale instituției de la distanță și parcurgând mai puține etape.
Redactor: Laurențiu Despina/ Redactor online: Adina Sîrbu