TULCEA: Soluție provizorie găsită de Navrom în cazul pontoanelor avariate de la Chilia Veche
Publicat de Adina Sîrbu, 15 iunie 2023, 07:28
Societatea care asigură transportul subvenţionat de călători în Deltă a găsit o soluţie provizorie pentru ca pasagerii de pe navele care acostează în Chilia Veche să ajungă în siguranţă de pe navă pe mal, după ce, marți, construcţiile plutitoare care asigurau legătura dintre nave şi malul Dunării au fost distruse într-un incident naval.
Directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA, Nicolae Chichi, a precizat că miercuri după-amiază 20 de călători aflaţi pe nava de pasageri au coborât la Chilia Veche însoţiţi de personalul firmei, astfel încât să se evite orice eveniment nedorit.
Soluţia provizorie va fi pusă în practică timp de aproape o lună, apoi societatea speră să înlocuiască structura avariată – spune Nicolae Chichi, directorul executiv al societăţii Navrom Delta SA.
Nicolae Chichi:
Vineri, când vom avea nava care va transporta şi mărfuri de strictă necesitate, de aici, lucrurile vor fi un pic mai greoaie, dar sperăm să reuşim să ţinem legătura cu această localitate izolată şi serviciul public să se desfăşoare în siguranţă. Apele sunt în mişcare, adică scad, pontonul nostru stă pe mal. Noi trebuie să îi asigurăm flotabilitate, trebuie să îl îndepărtăm de mal, să avem adâncime suficientă ca navele să acosteze în siguranţă. Deocamdată nu putem să-l mişcăm sub nicio formă, având în vedere că aşteptăm şi reprezentantul asiguratorului, ca să putem să-i arătăm dauna creată şi să se deschidă dosarul de daună. Noi am dat deja comandă pentru o nouă pasarelă. Rezolvarea întregii avarii, după părerea mea, va dura, pentru că pontonul trebuie adus în şantier (la Tulcea).
El a explicat că, în urma evenimentului, pontonul, construcţie plutitoare de care navele de pasageri se lipesc atunci când acostează, nu a fost avariat, însă pasarela, structura care leagă pontonul de mal, şi şcondrii, tuburi metalice care ţin pontonul depărtat de mal pentru ca acesta să poată pluti, sunt avariaţi integral.
Reamintim, marţi după-amiază, un convoi încărcat cu cereale format din împingătorul ‘Felix’, aflat sub pavilion Portugalia, şi barja ‘Miranmar’, aflată sub pavilion Ucraina, în timp ce naviga pe braţul Chilia al Dunării spre Burgas, Bulgaria, a intrat în două pontoane de acostare aflate pe malul românesc al fluviului, unul dintre ele aparţinând firmei de transport public, iar celălalt aparţinând Ministerului Afacerilor Interne.
Potrivit Gărzii de Coastă, instituţie din subordinea MAI, în urma evenimentului, un poliţist de frontieră a suferit leziuni uşoare, iar pe lângă pontonul avariat a fost scufundată şi o ambarcaţiune. Purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă, Andrei Ene, a confirmat incidentul şi a menţionat că nu poate preciza dacă pontonul şi barca instituţiei mai pot fi folosite.
Căpitănia Portului Tulcea a început cercetările pentru stabilirea cauzelor care au dus la producerea evenimentului.
De la declanşarea războiului din Ucraina, a crescut traficul navelor pe braţul Chilia al Dunării, braţ care constituie frontiera româno-ucraineană, dar şi cel de pe canalul maritim Sulina, evenimentul înregistrat marţi, în dreptul localităţii Chilia Veche, fiind unul dintre cele mai importante.
AGERPRES/ Redactor online: Adina Sîrbu/ Foto: Navrom Delta SA