TULCEA: De la începutul anului, Serviciul de Ambulanţă s-a mutat într-un hotel. Care este motivul

Publicat de Doina Sirbu, 20 aprilie 2023, 09:25
Serviciul de Ambulanţă este, după Primăria municipiului, a doua instituţie publică din judeţul Tulcea care de la începutul acestui an s-a mutat într-un hotel. În cazul Serviciului de Ambulanţă însă, unii angajaţi au rămas în praful şi zgomotul lucrărilor de construcţii. De ce se întâmplă asta, aflăm de la corespondentul Radio România, Luisa Rosetti.
Hotelul din Tulcea, aflat în conservare în sezonul rece, s-a deschis pentru aproape 20 de angajați ai Serviciului de Ambulanță, în contextul în care în sediul instituției publice au început lucrările de reparație.
“Personalul operativ n-am putut să-l relocăm, în ideea în care fiecare ambulanță trebuie alimentată la o priză de curent, pentru că toată aparatura din celula medicală, în momentul în care mașina nu se află în mers, trebuie încărcată și menținută în stare de funcționare. Sunt niște acumulatori pe care nu ne putem permite să-i lăsăm să se descarce. Ori n-am găsit nicăieri un spațiu care să ne ofere o parcare pentru atâtea zeci de ambulanțe și cu instalația electrică suficientă să ducă în spate toate maşinile pe care le avem noi”, spune Nicolae Sicinschi, managerul serviciului de Ambulanţă.
Alteaproape 60 de persoane lucrează în spațiile care se repară acum.
“Încă suntem în relocare, încă identificăm spații potrivite pentru activitate, încercăm să fie totul la parametri optimi”, spune Vavilia Munteanu, asistent șef.
Rep.: Zgomotul este infernal.
“Mai sunt în derulare niște acțiuni ca să reducem cât mai mult din disconfort”, mai spune Vavilia Munteanu.
Rep.: Cât de mult timp o să puteți să stați așa?
„Nu-i vorba că vom sta așa. Vom mai rezolva cu spațiile, ca personalul să stea în condiții confortabile”, a mai adăugat Vavilia Munteanu, asistent șef.
Sediul Ambulanței este amplasat pe un teren aflat sub nivelul străzii, așa încât apele pluviale s-au strâns de-a lungul timpului sub imobil, iar pereții au crăpat. Lucrătorii firmei care repară sediul Ambulanței speră să încheie lucrările până la finele anului.
Rep.: Cum merge treaba? Când credeți că o să terminați?
“Lucrarea e până la anul, în martie, dar, spre toamnă, am vrea”, a spus unul din lucrători.
Pentru Ambulanța tulceană, proiectul derulat acum de Consiliul Județean nu înseamnă și sfârșitul problemelor. Managerul Nicolae Sicinschi explică de ce este nevoie de încă un spațiu pentru instituție
“Actuala clădire a fost proiectată pentru un număr mult redus de personal, undeva la 40-50 de persoane. Acum suntem deja 200. Și pregătirea aceasta medicală continuă. Noi trebuie să o desfășurăm așa cum scrie la carte și pentru a beneficia toată populația de ultimele noutăți care pot apărea în aceste domenii”, spune Nicolae Sicinschi, managerul serviciului de Ambulanţă.
Sediul Ambulanței a fost construit în anul 1969, iar până acum nu a avut parte de nicio reparație capitală.
Redactor: Luisa Rosetti/Editor online: Doina Sîrbu