Copiii vor putea beneficia gratuit de consiliere psihologică și psihoterapie, în cadrul programului “Din Grijă pentru Copii”
Publicat de Doina Sirbu, 17 februarie 2023, 09:13
Copiii vor putea beneficia gratuit de consiliere psihologică și psihoterapie, în cadrul programului “Din Grijă pentru Copii”, derulat de Guvernul României. Deocamdată, la Constanța, până la sfârșitul acestei luni, psihologii care îi vor consilia pe copii se înscriu pe o platformă. Cine poate beneficia de ședințe de psihoterapie, dar și ce pași trebuie să urmeze părinții, aflăm de la președintele Colegiului Psihologilor din Constanța, prof. univ. dr. Mihaela Rus.
Mihaela Rus: Acest program a fost gândit pentru copiii care au resimțit efectele imediate ale pandemiei COVID-19, fiind afectați de izolare pe termen lung, lipsă de educație formală sau lipsa sprijinului psihoemoțional. Dacă părinții sesizează că copiii lor prezintă stări de anxietate, prezintă agresivitate, tulburări emoționale, tulburări alimentare sau de somn, fobii, diferite tentative de suicid sau chiar adicție, este foarte important să se adreseze specialiștilor.
La Constanța este funcțional acest program. Există o listă a acestor psihologi din care părinții să poată alege?
Mihaela Rus: Acum se lucrează la punerea în funcțiune a platformei. Noi, pe site-ul Colegiului Psihologilor din România avem deja procedura de înscriere a psihologilor în registrul “Din Grijă pentru Copii”. Practic, platforma a devenit funcțională acum o săptămână. Sperăm ca până la sfârșitul acestei luni să avem deja registrul completat.
Care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze un părinte care vrea să-și înscrie copilul în acest program?
Mihaela Rus: În primul rând să vorbească la nivelul cabinetelor școlare și să se înscrie în acea platformă pe care noi o vom anunța când va deveni funcțională. Se face o înregistrare pe platforma deschisă la nivelul Ministerului Muncii și Protecției Sociale prin Agenția Națională de Plăți, dar în același timp și la nivelul unităților de învățământ preuniversitare de vor înființa compartimente de identificare și de monitorizare a nivelului bio-psiho-pedagogic social și de funcționalitate a copiilor.
Redactor: Cătălina Radu/Editor online: Doina Sîrbu/Foto: unsplash.com