Serviciu de transport alternativ pe Valea Prahovei

Publicat de , 24 martie 2022, 16:42
În ediţiile anterioare ale rubricii noastre automobilistice, „Autoblitz”, v-am mai prezentat proiectul de transport inter-modal, care ar presupune încărcarea autoturismelor pe o platformă feroviară şi deplasarea către destinaţii foarte aglomerate cum este DN1, unde traficul auto este de coşmar de multe ori.
Grupul Feroviar Roman (GFR) îşi doreşte sa creeze un serviciu de transport ca alternativă la deplasarea cu autoturismele pe Valea Prahovei, respectiv urcarea autoturismelor pe o platformă pe tren şi transportul lor într-un timp mult mai scurt pe anumite porţiuni de drum.
Astfel, se va evita aglomeraţia traditionala de pe DN1, se vor reduce timpii mari de aşteptare in trafic, dar şi poluarea ridicată din zona (datorita gradului ridicat de electrificare a trenurilor).
Pe durata transportului, şoferii şi pasagerii stau în autoturism, fiind interzisă părăsirea acestuia.
Vor fi avute în vedere rutele Câmpina – Predeal şi retur, Floreşti, judeţ Prahova – Predeal şi retur şi Ploieşti – Predeal şi retur.
În perioada de weekend, trenurile ar circula la un interval de frecvenţă mai mică, de 30 minute.Trenurile vor avea o capacitate mare de transport (60-100 autoturisme în funcţie de ruta finală aleasă).
Urcarea pe tren se va face pe principiul „primul venit – primul servit”.
Redactor: Daniel Haralambie / Foto: unsplash.com