„We are at work too/Şi noi suntem în câmpul muncii” – proiect ERASMUS+ derulat de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Albatros” Constanţa
Publicat de , 8 februarie 2022, 09:58
Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Albatros” Constanţa a organizat o conferinţă cu ocazia desfăşurării celei de-a treia întâlniri transnaţionale în cadrul proiectului ERASMUS + „We are at work too/Şi noi suntem în câmpul muncii”. Proiectul are scopul de a facilita dobândirea abilităţilor de viaţă independentă ale tinerilor cu dizabilităţi intelectuale uşoare şi inserţia acestora în viaţa socio-profesională.
CSEI Albatros este partener în cadrul proiectului, alături de alte opt instituţii ce se adresează grupurilor vulnerabile de persoane, din Turcia, Portugalia, Polonia, Slovenia, Italia şi Anglia.
În cadrul activității au fost prezenți reprezentanți ai instituțiilor partenere Centrului Scolar pentru Educație Incluzivă “Albatros” și anume, președinte al Consiliului Județean Constanta, Mihai Lupu, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Constanta, ai DGASPC Cta și CJRAE Constanta.
Instituțiile de învățământ, partenere în proiect, îi învață pe elevii cu dizabiltăți intelectuale cum să fie independenți și cum să-și găsească un loc de muncă. Sunt organizate cursuri atât pentru profesori și elevi cât și pentru părinți.
„Acest proiect «We are at work too» este adresat în principal copiilor cu dizabilități mintale ușoare care studiază în domeniul turism și alimentație, dar poate fi parcurs de orice persoană interesată. S-a realizat și un site care poate fi accesat de orice doritor, în mod gratuit, pentru a parcurge modulele în urma cărora vor primi și diplome de participare.
Modulele de pregătire profesională adresate elevilor vin spre ai sprijini în dobândirea unor competențe suplimentare legate de cum să aplice noțiunile teoretice învățate la școală, pe domeniul turism și alimentație, să le aplice în practică în viitorul lor loc de muncă. Modulele adresate părinților au o serie de sfaturi și activități practice legate de cum să depășească o serie de probleme pe care le întâmpină acasă în educarea unui copil cu dizabilități, iar modulele pentru profesori sunt pentru a veni în sprijinirea acestora în aplicarea acestor module la orele de practică.
Inserția pe piața muncii, în special a copiilor cu dizabilități, este un aspect destul de problematic în toată lumea, iar proiectul încearcă să le dea copiilor o serie de abilități suplimentare care să-i ajute în socializarea cu clientul, în creșterea stimei de sine, în dobândirea unor competențe astfel încât la un interviu să primească acel job”, a precizat coordonatorul proiectului, Diana Negru.
Redactor: Aura Mierluş / Foto: Aura Mierluş