Call center pentru vaccinații în locul cărora au fost înscrise alte persoane pentru certificatul COVID
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 8 noiembrie 2021, 12:40
Şeful CNCAV, Valeriu Gheorghiţă, a declarat că persoanele vaccinate care nu au primit certificatul digital COVID întrucât în locul lor au fost înscrise alte persoane în sistemul informatic pot apela la un număr de call center disponibil la nivel naţional: 021.414.4425, de unde vor putea obţine informaţiile necesare pentru remedierea situaţiei.
Col. dr. Valeriu Gheorghiță a fost întrebat ce se întâmplă cu persoanele care s-au vaccinat iar în locul lor au fost înscrise în sistem alte persoane și cum pot primi certificatul digital.
„Pentru această situaţie există un număr de call center disponibil la nivel naţional: 021.414.4425, acolo se vor obţine toate informaţiile. Dar din punct de vedere practic, se trimite copie după adeverinţa de vaccinare şi copie după cartea de identitate, acolo se verifică dacă persoana respectivă este în Registrul Electronic Naţional al Vaccinării, se identifică centrul, pentru că pe adeverinţă se menţionează centrul de vaccinare unde a fost vaccinată persoana respectivă. Dacă nu figurează în Registrul Electronic Naţional al Vaccinării, se verifică în centrul de vaccinare documentele, şi anume faptul că persoana a semnat consimţământul informat, şi-a efectuat chestionarul de triaj, practic au fost completate aceste documente care nu fac altceva decât să ateste că într-adevăr persoana a fost în centrul respectiv şi atunci se reintroduc aceste date în registrul şi se poate genera certificatul digital şi în felul acesta se poate efectua şi doza trei, doza de rapel, doza de booster, pentru că nu e vorba doar de certificat. Sunt multe persoane care aşa au aflat că, practic, s-au suprascris datele peste evidenţa lor prin faptul că nu erau recunoscute ca persoane eligibile pentru administrarea dozei de rapel”, a declarat şeful CNCAV.
Gheorghiţă a subliniat că autorităţile au la fiecare centru de vaccinare baza de date cu consimţământul informat al persoanei care s-a prezentat la centru şi cu chestionarul de triaj medical.
„Aceste documente sunt regăsite, persoanele respective au adeverinţa de vaccinare, se reintroduc în baza de date şi îşi vor putea genera certificatul digital”, a precizat Valeriu Gheorghiţă.
Sursa – TVR