Taxarea pe podurile dunărene, de la Fetești și Giurgeni, ar putea deveni istorie
Publicat de Doina Sirbu, 25 iunie 2021, 15:03
Proiectul de lege care prevede anularea taxei a fost adoptat în cadrul Comisiei pentru Transport și Infrastructură a Camerei Deputaților. Este primul pas pentru anularea definitivă a taxei, spune deputatul PNL, Marian Crușoveanu, care a venit cu amendamentul ca legea să nu intre în vigoare imediat, ci abia de anul viitor. Argumentul său a fost impactul financiar uriaș, pe care renunțarea la taxă l-ar avea asupra bugetului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
“Este o iniţiativă din 2019. A ajuns acum la Camera Deputaţilor, for decizional, iar, după o serie de două amânări… am solicitat amânări pentru că voiam să vedem care este impactul bugetar cu bugetul de investiţii al CNAIR. După aceea, în consecinţă, am procedat la acordarea unui vot pozitiv şi am făcut un amendament şi anume, intrarea în vigoare să se facă cu 1 ianuarie 2022, tocmai pentru a nu afecta bugetul de investiţii al CNAIR, buget care se află în execuţie în acest moment”, a declarat deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
O veste foarte bună, extraordinară, aşa cum spuneaţi, pentru toţi.
“Actul decisiv ar trebui să fie făcut în Plenul Camerei Deputaţilor şi anume pentru votul colegilor din Camera Deputaţilor”, spune deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
Când se va întâmpla acest lucru? Săptămâna viitoare?
“Nu ştiu dacă va intra săptămâna viitoare. Cu siguranţă va intra din toamnă. Săptămâna viitoare se încheie sesiunea parlamentară”, a precizat deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
Voiam să vă rog să-i lămuriţi pe cetăţeni, dacă şi cum îi va afecta această veste? Vor fi “afectaţi” doar locuitorii Dobrogei?
“Nu, acest proiect de lege face referire la toţi locuitorii României, nu neapărat pentru locuitorii Dobrogei! Locuitorii Dobrogei erau discriminaţi în sensul că mărfurile care intrau sau plecau în Dobrogea, aveau incluse în costul produselor şi costul de transport. Era vorba de câteva sute de lei. Gândiţi-vă la un camion cu marfă care, când intra plătea o taxă de câteva sute de lei, când pleca acel camion gol, iar plătea câteva sute de lei, bani care se regăseau în costul final al produselor”, spune deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
Cu toţii plătimm acea vignetă pentru a circula pe drumurile publice!
“Toţi conducătorii, bineînţeles! Dacă la noi era vorba de 2,7 euro, cei pe care îi plătim, în cazul agenţilor economici e mult mai mult”, a mai spus deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
Dacă această lege ar întruni numărul necesar de voturi, de anul viitor, la Podul de la Feteşti, de pe Autostrada Soarelui, nu va mai exista staţie de taxare.
“Şi la Giurgeni-Vadu Oii”, a mai declarat deputatul PNL, Marian Crușoveanu.
Interviu realizat de Cristina Ghelasie / Foto – arhivă