Traseele CT Bus ar putea suferi MODIFICĂRI. Transportul metropolitan, încă în DISCUȚII
Publicat de Adrian Băncilă, 12 mai 2021, 11:21
Călătorii în siguranță și în condiții civilizate: pentru mulți dorințe greu de realizat.
Sunt multe localități care așteaptă, de ani buni, reintroducerea traseelor care să-i ducă, indiferent de vreme, la serviciu și acasă, pentru care să existe abonamente la care șoferii să nu se uite chiorâș sau să-i lase în stații pentru că nu vor să achiziționeze și bilet. Reintroducerea liniilor de călători de stat a reprezentat, de multe ori, monedă electorală-ne aducem aminte de sloganul Votați Matei ca să aveți 23.
Înaintea alegerilor locale de anul trecut s-a făcut o reuniune a primarilor din zona periurbană constănțeană fix cu această propunere: compania primăriei Constanța, CT BUS, să-și prelungească traseele până la Cumpăna, Ovidiu, Mihail Kogălniceanu, Năvodari. Și până astăzi lucrurile au rămas la stadiul de vorbe în vreme ce călătorii, și nu numai ei, așteaptă:
„Ar scuti multe microbuze vechi, dărăpănate. Mulți nu acceptă ca un om care vine în salopetă de la muncă, din șantierele din zonele alăturate (…) E bună ideea pentru că am circula mai repede și în condiții mai bune. Condițiile actuale sunt destul de rele (…) Ar fi o idee foarte interesantă, mai ales că sunt șofer la CT Bus. Mai reduce din poluare și ajută și oamenii din localitățile limitrofe cum ar fi Cumpăna, Ovidiu, Năvodari“.
De curând a demisionat și directorul CT Bus unul dintre susținătorii proiectului așa că am vrut să aflăm dacă locuitorii județului vor avea trasee de transport public de călători de stat. Iată ce spune administrația constănțeană-viceprimarul Ionuț Rusu:
„Se face acum un studiu de fezabilitate ca să vedem unde suntem, încotro ne îndreptăm și ce putem face mai bine. Gândim foarte mult la câteva schimbări de trasee sau poate chiar suplimentarea lor în cadrul orașului Constanța, ca să prindă prindă cât mai multe locuri din Constanța, să încurajăm o mobilitate cât mai bună cu transportul în comun și transportul alternativ (…) Transportul metropolitan – chiar sunt niște discuții care nu s-au oprit din acest acest studiu. Se va vedea încotro trebuie să mergem, dar transportul metropolitan nu este scos de pe agendă“.
Transport de călători în comun, de stat-fără orizont de așteptare.
Deocamdată se analizează.
Redactori: Dana Malciu, Adrian Băncilă
Foto: Adrian Băncilă