CONSTANȚA: Marinarii de pe o navă abandonată în port au rămas fără provizii şi cer ajutor
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 24 martie 2021, 08:53
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor şi inspector în cadrul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor, Adrian Mihălcioiu, a semnalat, marţi seara, că echipajul sirian al navei Ali Bay, abandonată în portul Constanţa de la sfârşitul anului trecut, este într-o situaţie dificilă, rămânând fără provizii.
‘Mv Ali Bey a fost abandonată din 30 noiembrie 2020, cu întregul echipaj la bord neplătit iar unii dintre membrii de echipaj au la bord între 1 şi 4 ani. Din acel moment, agentul navei a aprovizionat cu hrană nava şi autoritatea portuară a conectat nava la electricitate de la ţărm, ulterior agentul aducând şi combustibilul necesar până astăzi. Ieri echipajul ni s-a adresat pentru a le furniza alimente, deoarece proviziile sunt aproape terminate. Am contactat agentul navei şi i-am cerut să furnizeze alimente la bord, dar agenţia ne-a spus că nu vor mai furniza provizii, îngrijiri medicale şi combustibil, deoarece au cheltuit deja foarte mulţi bani cu nava până acum’, a informat inspectorul ITF, printr-un comunicat de presă.
El a spus că a făcut un apel public către autorităţile responsabile pentru ajutorarea acestui echipaj sirian, solicitând, totodată, Comitetului de Bunăstare pentru asistenţa navigatorilor – Seamens Club – să organizeze o întâlnire de urgenţă, având în vedere situaţia deosebită a navei Ali Bey.
După vizita la navă, a solicitat organizaţiei menţionate să aducă miercuri, de urgenţă, provizii de strictă necesitate la bord.
Potrivit lui Mihălcioiu, situaţia navei va deveni şi mai gravă peste o săptămână, când combustibilul se va termina, după cum susţine şeful mecanic al navei.
‘Fac aşadar un apel public către Clubul de asigurare P&I, The American Club şi Administraţia statului de pavilion (Panama), cărora le-am şi comunicat deja această situaţie, pentru a-şi îndeplini responsabilităţile şi a avea grijă de echipaj până când aceştia vor primi salariile şi pot fi repatriaţi în conformitate cu prevederile Convenţiei Maritime a Muncii – MLC 2006 – şi certificatele navei (MLC Certificate şi actul de naţionalitate) valabile la data la care nava a fost declarată abandonată’, a precizat inspectorul ITF.
Redactor – Daniel Țăndăreanu / Foto – SLN