CONSTANŢA: Inspectorul şcolar general adjunct Anca Dragomir, despre măsurile de protecţie sanitară ce vor fi respectate în şcoli. Municipiul Constanţa, în scenariul galben
Publicat de , 5 februarie 2021, 11:15
Al doilea semestru de şcoală începe luni, cu revenirea elevilor în bănci, în funcţie de incidenţa cazurilor de Covid din fiecare localitate. În municipiul Constanţa, cu o incidenţă de 2,21 la mie, este în scenariul galben, astfel că se deschid toate grădiniţele şi revin în bănci elevii din ciclul primar şi clasele terminale. În judeţ sunt şi alte 20 de localităţi, cu o incienţă de peste 1 la mie, printre care Mangalia, Eforie şi Năvodari.
Potrivit Ordinului comun al Ministerelor Educaţiei şi Sănătăţii, elevii şi profesorii vor trebui să poarte mască la şcoală, vor fi organizate fluxuri separate de intrare şi ieşire. Cursurile vor începe la ore diferite, iar acolo unde spaţiul permite se va asigura distanţa de cel puţin un metru între bănci. Copiii vor fi supravegheaţi pe durata pauzelor, programate tot decalat, iar accesul persoanelor străine va fi interzis în şcoli.
Inspectorul Şcolar general adjunct al ISJ Constanţa, Anca Dragomir, a vorbit, la Radio Constanţa, despre cum pot fi asigurate aceste măsuri în şcolile din judeţ.
„Şcolile sunt dotate cu material igienizant, am asigurat toate condiţiile de acces al elevilor în şcoală, măşti…Nu există nimic care să reglementeze câte măşti ar trebui să primească un elev. Noi am achiziţionat cât de multe materiale am putut achiziţiona, vom asigura distanţarea maximă posibilă, adică vom aşeza băncuţele, le vom rarefia cât de mult vom putea. În unităţile de învăţământ în care se poate, vom organiza orarul de aşa manieră încât clasele de elevi să intre etapizat“
În lipsa personalului de medicină şcolară, cadrele didactice vor face un triaj observaţional preşcolarilor şi elevilor, iar în cazul celor cu simptome se va aplica protocolul de izolare şi vor anunţa imediat părinţii. Minorii vor putea fi testaţi cu teste antigen rapide doar dacă părinţii şi-au dat consimţământul în scris.
„Cadrele didactice vor practica un fel de triere observaţională, adică încercăm să ne dăm seama dacă acel copil se simte bine sau nu. Lucrul acesta ar trebui să-l facă medicul repartizat unităţii de învăţământ sau asistentul medical, dar în situaţiile în care acest lucru nu este posibil, vor participa şi cadrele didactice. În fiecare unitate de învăţământ, noi am organizat un spaţiu care se numeşte «izolator». Dacă vom constata că unul dintre elevi nu se simte bine şi prezintă simptome, nu contează de ce, pentru că noi nu suntem cadre medicale, îl vom izola în acel spaţiu şi vom anunţa părinţii. Aceştia sunt direct răspunzători de ceea ce se va întâmpla ulterior cu copilul, adică vor trebui să meargă la medic, să-i facă un test şi să vadă care este, de fapt, starea de sănătate a copilului şi de ce suferă acesta“, a precizat Anca Dragomir.