A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea portului comercial şi al celui industrial din Tulcea
Publicat de , 3 decembrie 2020, 17:51
Administraţia Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea portului comercial şi al celui industrial din Tulcea, a anunţat joi, în timpul unei conferinţe de presă, directorul general adjunct al companiei, Dan Tivilichi.
Proiectul, cu un buget total estimat de 64 de milioane de euro, constă în lucrări de proiectare care vor dura trei luni, precum şi în lucrări propriu-zise care se vor realiza după proiectare şi vor dura 21 de luni.
„Proiectul are în vedere modernizarea portului industrial şi a celui comercial, mai ales în vederea diversificării traficului de marfă prin Portul Tulcea, ne gândim şi la cereale, la materie primă pentru Alum Tulcea şi la alte tipuri de marfă. Ne dorim ca Portul Tulcea să devină o platformă atractivă pentru mărfurile generale“, a declarat directorul general adjunct al APDM.
Tivilichi a mai spus că operaţionalizarea trecerii Dunării cu bacul realizată între oraşul tulcean Isaccea, România, şi Orlovka, regiunea Odessa, Ucraina ar putea duce la apariţia unor noi rute de transport produse.
„Avem solicitări din partea mai multor producători din Polonia, Estonia, Ucraina care vor dori să folosească din ce în ce mai mult punctul de trecere de la Isaccea“, a precizat reprezentantul APDM Galaţi.
Potrivit sursei, conducerea companiei din subordinea Ministerului Transporturilor a semnat zilele trecute şi ordinul de începere a lucrărilor de modernizare a Portului Isaccea. Acestea vor dura 24 de luni şi presupun proiectare şi execuţie lucrări.
Lucrările de modernizare care vor fi efectuate în portul comercial şi cel industrial din Tulcea vor duce la realizarea unor terenuri portuare noi de câte 4.000 de metri pătraţi în cele două zone, realizarea unei staţii de epurare în portul industrial, precum şi instalarea de hidranţi şi prize cheu pentru navele care vor opera pe cele două infrastructuri.
Circa 85% din bugetul total al proiectului de modernizare a portului comercial şi a celui industrial reprezintă finanţare europeană nerambursabilă, potrivit APDM.
Compania Ministerului Transporturilor cu sediul la Galaţi administrează porturile de pe sectorul românesc fluvio-maritim al Dunării, Galaţi, Brăila, Hârşova, din judeţul Constanţa, Tulcea, Măcin, Isaccea, Mahmudia, Chilia Veche, Smârdan, Gura Arman şi Turcoaia, ultimele opt aflându-se în judeţul Tulcea.
Sursa – Agerpres / Foto – Arhivă