CONSTANŢA: Peste 7.000 de elevi din judeţ, fără dispozitive electronice pentru învăţarea online
Publicat de , 10 noiembrie 2020, 18:00
În judeţul Constanţa, 6899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin în prezent dispozitivele necesare accesării activităţilor de învăţare online, informează Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa.
„Directorii unităţilor de învăţământ au raportat că un număr de 6.899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin dispozitive necesare accesării activităţilor de învăţare on-line. Am făcut menţiunea deoarece Consiliul Judeţean Constanţa a devenit eligibil pentru achiziţionarea, conform OUG 144/ 2020, de dispozitive electronice adaptate pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale. Tot prin OUG 144/ 2020, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa va scrie cereri de finanţare pentru trei unităţi de învăţământ, toate celelalte transmiţându-ne deja că administraţia publică locală sau chiar unitatea de învăţământ vor aplica pentru proiect“, a informat, astăzi, printr-un comunicat de presă, şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, Sorin Mihai.
Potrivit sursei citate, elevii fără dispozitive electronice sunt din 174 de unităţi de învăţământ (din cele 500 unităţi de învăţământ din judeţul Constanţa), directorii acestor şcoli găsind anumite soluţii.
„Dintre soluțiile adoptate pentru aceștia (soluții precizate de directorii unităților de învățământ), menționăm câteva:
• Materiale trimise la domiciliu, mesaje sms, comunicare telefonică, Whatsapp
• La solicitarea părinților, elevii care nu au dispozitive, dar au conexiune la internet primesc în custodie de la școală laptopuri și tablete
• Fișe de lucru vor fi transmise către elevi cu ajutorul părinților, aduse apoi la școală pentru evaluare, se comunică telefonic
• Pentru fiecare elev sunt imprimate săptămânal mape individualizate ce conțin fișe de lucru, mape ce sunt predate părinților (anunțați telefonic). Mapele servesc ca suport în activitatea didactică derulată prin toate mijloacele de comunicare disponibile, inclusiv aplicații de videoapel.
• Se va solicita implicarea comitetului de părinți în transmiterea materialelor și identificarea unor posibile surse de finanțare pentru dispozitive
• O parte din materiale au fost distribuite de cadrele didactice înainte de a se intra în scenariul 3. În continuare se vor transmite prin mediatorul școlar și prin cadrul didactic, prin mesaje text sau telefonic“, evidenţiază comunicatul ISJ Constanţa.
Sorin Mihai a menţionat că inspectorii şcolari de sector vor verifica în mod deosebit respectarea acestor soluţii asumate.
„În privinţa activităţilor de învăţare on-line, la nivelul judeţului se desfăşoară în mod sincron aproximativ 60%, 25% – mixt şi 15% – asincron“, a mai menţionat reprezentantul ISJ Constanţa.