Educaţia financiară, deficitară în România
Publicat de Doina Sirbu, 21 octombrie 2020, 12:41
Educaţia financiară este deficitară în România, de multe ori lipseşte din programa şcolară şi, acolo unde există, este trecută ca materie opţională.
Din acest an şcolar, clasele a VIII-a ar trebui să studieze această materie obligatoriu, cel puţin o dată pe săptămână, spune directorul executiv al Asociaţiei Române a Băncilor, Gabriela Folcuţ.
“România se poziţionează pe locuri codaşe din punct de vedere al educaţiei financiare în Uniunea Europeană şi la nivel mondial, fiind clasată pe locul 123 din 143 de ţări. Se fac ore de educaţie financiară cu caracter opţional. Ar trebui ca şi elevii de clasa a VIII-a să aibă în curicula şcolară şi, cu caracter obligatoriu, începând cu acest an de studiu 2020 – 2021. Avem, la nivelul Asociaţiei Române a Băncilor, ca obiectiv strategic, creşterea nivelului de educaţie financiară şi milităm şi pentru introducerea şi orelor cu caracter obligatoriu în şcoli”, a declarat Gabriela Folcuţ.
Despre Educaţia financiară în România a vorbit astăzi, la Radio Constanţa şi profesorul de economie Mircea Coşea, care a explicat de când trebuie să le vorbim copiilor noştri despre semnificaţia banilor.
“În Elveţia, la grădiniţă, copiii sunt învăţaţi ce înseamnă banii, nu neapărat în sensul explicaţiei monetariste, ci în sensul valorii pe care o au, a modului în care trebuie să umbli cu ei, adică, pur şi simplu, sunt prezentaţi ca un lucru important în viaţa unui om. Educaţia economică în România este, din punctul meu de vedere, sub mediocru. Aici trebuie să existe un foarte puternică educaţie, pe care, din păcate, şcoala noastră nu o realizează. Sporul de educaţie nu vine de pe o zi pe alta. Vine, de obicei, de la o generaţie la alta”, a declarat Mircea Coşea.
Redactor – Cristina Ghelasie / Foto – unsplash.com