O reţea privată de servicii medicale din România a lansat primul program de testare gratuită pentru COVID-19, dedicat personalului din industria hotelieră
Publicat de Doina Sirbu, 14 iulie 2020, 08:25
Peste 400 de noi cazuri de infecţie cu coronavirus au fost înregistrate în ultimele 24 de ore, la aproximativ 6.700 de teste efectuate la nivel naţional. La Constanţa, media testelor zilnice abia depăşeşte 300, dar sunt şi oraşe care testează mai puţin. În aceste condiţii, o reţea privată de servicii medicale din România a lansat primul program de testare gratuită pentru COVID-19, dedicat personalului din industria hotelieră. Testele se fac la cerere, iar rezultatele lor sunt confidenţiale, doar că nu mulţi hotelieri se înghesuie să-şi trimită angajaţii.
“În primul rând, m-aş adresa proprietarilor de hoteluri sau managerilor de hoteluri ca să-şi trimită toţi angajaţii să-şi facă acest test, mai ales că este gratuit. Deja am vorbit cu mai multe hoteluri din ţară, care îşi trimit 100 – 150 de oameni” spune consultantul de marketing în turism, Răzvan Pascu, iniţiatorul programului naţional de testare gratuită, dedicat personalului din industria hotelieră din România. Testarea se derulează în aproape 150 de centre de recoltare ale unui furnizor privat de servicii medicale.Iniţiativa se desfaşoară la nivel naţional şi se adresează exclusiv angajaţilor, care intră în contact direct cu turiştii.
RĂZVAN PASCU, consultant marketing în turism: “Am gândit aceasta ca un program de resposabilitate socială, pentru cei din industria turismului alături de care sunt şi eu de 12 ani. Sunt în jur de 5.000 de teste, pe care le vom face pentru început, pe care le vom face pentru cei din prima linie, adică cei care au contact direct cu clienţii, mă refer la ospătari, personalul de la SPA sau recepţionerii din hoteluri.”
În fiecare mare oraş din ţară există un centru de testare pentru cei care vor să afle dacă au fost infectaţi cu noul coronavirus. Se pot înscrie direct pe site-ul furnizorului de servicii medicale, ulterior sunt programaţi la testare, iar rezultatele le primesc online. Reprezentanţii federaţiilor din turism şi cei ai hotelierilor privesc cu scepticism această iniţiativă şi nu se înghesuie să-şi trimită angajaţii la testare.
DRAGOŞ RĂDUCAN, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc: “Atât timp cât nu este ceva oficial şi este lansat de cineva, o persoană fizică, în numele unei entităţi private, fără să se facă un demers oficial… poate să fie adevărat, poate să fie un lucru extraordinar, nu am cunoştinţă de el.”
Nici alţi hotelieri nu se arată mai încrezători cu privire la programul de testare gratuită pentru Covid 19.
Elena Oprea, directorul de marketing al unui hotel de 4 stele din staţiunea Mamaia: “Nu am fost încă anunţaţi, am aflat din surse neoficiale. Informarea ar trebui să se facă prin organizaţii, asociaţii, federaţii patronale, asociaţii de turism… Bineînţeles, da, este un lucru bun şi de apreciat, dar ca să aibă rezultatele dorite ar trebui să fie în cadru mai organizat.”
Vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, Dragoş Răducan trage chiar o concluzie mai dură.
„Atât timp cât nu am fost contactaţi, ca organizaţie, nu am fost contactat ca hotel, mi se părea normal ca, dacă era o dorinţă de a face bine, de a face un act de caritate, să fie contactată Federaţia Patronatelor, să i se propună o colaborare. Noi am fi acţionat gratuit şi am fi anunţat toţi membrii noştri, care sunt angajatorii a peste 73.000 de oameni în ţara asta. Aşa, să dai un anunţ în ziar sau într-un articol: „Facem testare gratuită!” … mie îmi sună a reclamă.
Rep: De ce spuneţi asta?
D.R.: Ce e gratis e mai scump. Nu cred, nimic nu e gratis.”
Iar, dacă nu-i trimite nimeni la testare, angajatii din hoteluri şi restaurante se pot duce singuri. Reprezentanţii furnizorului de servicii medicale, care efectuează testările, dau asigurări că indiferent de rezultat nu se poate impune izolarea, carantina sau suspendarea activităţii la locul de muncă a angajaţilor depistaţi pozitiv.
Realizator – Cristina Ghelasie / Foto – unsplash.com