Sondaj cu privire la modalităţile prin care elevii realizează activitățile de învățare online
Publicat de , 7 mai 2020, 12:54
Ȋn contextul actual, nefavorabil şi incert, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Ȋnvăţământ Preuniversitar (FNAP-IP) a inițiat un sondaj prin care a investigat modalitățile prin care elevii realizează activitățile de învățare online. Chestionarul a fost adresat părinților.
La acest chestionar au răspuns, ȋn perioada 29 aprilie – 06 mai, 4852 părinți, preponderent din mediul urban (81.2%).
La întrebarea „Care este tipul de aparatură folosită pentru învățarea în mediul online?“, 75% dintre părinți au afirmat că laptopul, calculatorul sau tableta sunt cele mai uzitate mijloace prin care facilitează propriilor copii învățarea online, urmate de telefoanele inteligente (61,2%) și de televizor, prin programul teleșcoala într-un procent de 5,2%.
1.1% dintre părinți au răspuns că nu au aparatura necesară sau nu au dorit să faciliteze propriilor copii învățarea online.
La întrebarea privitoare la modalitatea de învățământ la distanță cel mai adesea folosită de către copii se remarcă că platformele audio-video au ponderea cea mai mare, respectiv 80,6%, urmate îndeaproape de mesajele scrise (80%). Se remarcă procentul foarte mic al elevilor care accesează programul teleșcoală (8%) și procentul identic de respondenți care declară că nu au dotările necesare sau nu doresc să participe la cursurile online (1,5%).
Calitatea învățământului online, în general, este apreciată ca fiind normală de un procent de 27.84% dintre părinții respondenți iar 22,44% consideră eficient învățământul la distanță, în total un procent de 50,28%. 26.07% dintre părinți cred că învățământul online are o calitate scăzută iar 14,78% consideră că învățământul online are o calitate foarte scăzută, în total un procent de 40.85%.
Un număr mic de părinți, respectiv 8,86%, sunt de părere că învățământul online este foarte eficient.
Dacă facem referire la modalitățile de interacțiune folosite, 26,73% dintre părinți au răspuns că platformele audio video sunt eficiente pentru învățământul la distanță, iar 14,82% consideră că sunt foarte eficiente din punct de vedere al calității învățământului online. 26,34% consideră că platformele audio video pot duce la o calitate normală a învățământului online și numai 32,11% dintre respondenți consideră că pot duce la o calitate scăzută și foarte scăzută.
10.57% dintre părinți consideră că mesajele scrise conduc la o calitate foarte scăzută a învățământului online, 20,01% scăzută, 27,54% normală, 26,36% eficientă și doar 15,52% consideră că acestea pot conduce la o calitate foarte eficientă a învățământului online.
În ceea ce privește programul teleșcoala, părinții consideră, privitor la calitate, astfel: 30,87%-foarte scăzută, 25,49%-scăzută, 24,65%-normală, 13,19%-eficientă, 5,79%-foarte eficientă
De asemenea, părinții declară, in proporție de 62,38%, că 5 zile din săptămână, elevii au fost în contact cu profesorii lor prin intermediul mesajelor, 43.10% prin intermediul plarformele audio video și doar 15.48% prin intermediul programului teleșcoala.
4 zile pe săptămână 8,7% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 11,52% prin intermediul plarformelor audio video și doar 3,32% prin intermediul programului teleșcoala.
3 zile pe săptămână au 8,26% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 12,55% prin intermediul plarformelor audio video și doar 3,48% prin intermediul programului teleșcoala.
2 zile pe săptămână au 6,37% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 9,6% prin intermediul plarformelor audio video și doar 4,16% prin intermediul programului teleșcoala.
1 zi pe săptămână au 6,98% au fost în contact prin intermediul mesajelor, 9,29% prin intermediul plarformelor audio video și doar 7,50% prin intermediul programului teleșcoala.
7,3% dintre respondenți au precizat că elevii nu au fost în contact prin intermediul mesajelor niciodată cu profesorii lor, 13,93% nu au utilizat platformele audio video în nicio zi a săptămânii și 66,07% nu s-au uitat în nicio zi a săptămânii la lecțiile dezvoltate prin programul teleșcoala.
Acest lucru ne indică că programul teleșcoala a fost accesat mai mult de către elevii din mediul rural sau de către cei care nu au acces la învățământul online, din varii motive. În concluzie, părinții afirmă în proporție de 80.1% că educația online nu poate înlocui educația față în față, de la școală și doar 19.9% consideră că acest tip de interacțiune poate înlocui educația de tip clasic.
Redactor: Aura Mierluş / Foto: unsplash.com