CONSTANȚA: Direcția Generală de Asistență Socială a organizat un serviciu de consiliere psihologică prin telefon
Publicat de Doina Sirbu, 28 aprilie 2020, 12:15
Restricțiile impuse, în ultima lună, prin instituirea stării de urgență, creează o presiune psihologică din cauza căreia au de suferit, cel mai mult, vârstnicii. În municipiul Constanța, Direcția Generală de Asistență Socială a organizat un serviciu de consiliere psihologică prin telefon, destinat celor care simt că au nevoie de ajutor. Peste 20 de persoane au apelat până acum linia telefonică dedicată acestui serviciu. Amănunte, în interviul realizat de Bogdan Comșa cu purtătorul de cuvânt al Direcției Generale de Asistență Socială Constanța, Mihaela Scutariu.
Care au fost problemele cel mai des semnalate de persoanele care au apelat la acest serviciu de consiliere psihologică prin telefon?
Mihaela Scutariu – Problemele des întâlnite au fost schimbarea stilului de viață, tabieturile, distanțarea socială, în special, pentru persoanele în vârstă de peste 65 de ani.
A ajutat o simplă discuție prin telefon?
Mihaela Scutariu – Da, ajută și creează un confort psihologic.
Au fost și cazuri mai grave care au necesitat o intervenție mai complexă?
Mihaela Scutariu – Nu, nu au fost cazuri grave pentru a necesita o intervenție complexă.
În general, care este profilul celor care vă sună pentru consiliere psihologică? Persoane în vârstă, femei, bărbați?
Mihaela Scutariu – Persoanele în vârstă sunt cele care sună, peste 65 de ani, atât femei cât și bărbați.
Sunt și persoane care sună în mod repetat, care au nevoie de o susținere mai îndelungată?
Mihaela Scutariu – Nu, nu au fost persoane care au sunat în mod repetat.
Se poate aprecia care categorie socială pare a fi mai afectată mai mult de contextul acesta?
Mihaela Scutariu – Vârstnicii sunt cei mai afectați, cei de peste 65 de ani, deoarece ei sunt cei mai vulnerabili.
Care este numărul de telefon care poate fi apelat pentru aceste servicii și care este programul de funcționare?
Mihaela Scutariu – Numărul de telefon HELP-LINE pentru consiliere gratuită este 0241.482.031, iar programul este de luni până joi, de la ora 08.00, la ora 16.30. Vineri este de la ora 08.00, la ora 14.00.
Realizator – Bogdan Comșa / Foto – unsplash.com