STUDIU | Înlocuirea vehiculelor bazate pe motoare termice cu alternative electrice nu rezolvă problema poluării
Publicat de , 24 aprilie 2020, 13:34
Potrivit unui studiu aparţinând unor cercetători germani, simpla înlocuire a vehiculelor bazate pe motoare termice cu alternative electrice nu rezolvă automat problema poluării.
Unul din principalele argumente este acela ca folosirea acestora nu face decât să mute sursa poluării de sub capota maşinii către cea mai apropiată instalaţie de generare a energiei electrice.
Cel puţin în Germania, centralele pe cărbune încă au un rol important în acoperirea necesarului de energie electrică la nivel naţional.
Punând la socoteală pierderile apărute pe traseul de distribuţie a energiei electrice la consumatori, cât şi ineficienţa procesului de încărcare a acumulatorilor, rezultă că emisiile de CO2 atribuite vehiculelor electrice sunt cu 11%-28% mai mari decât la maşinile diesel.
Luând drept exemplu un vehicul Tesla Model 3, si considerând o durată de viaţă de 10 ani şi distanţă parcursă de 15.000 km anual, rezultă că nivelul de poluare al unui vehicul electric se situează între 73 şi 98 grame CO2 per kilometru.
În funcţie de sursa de energie folosită, amprenta totală a unui vehicul Tesla Model 3 poate urca la 156-180 grame CO2 per kilometru, ceea ce este mai mult decât in cazul unei maşini diesel.
Redactor – Daniel Haralambie / Foto – unsplash.com