Prima pagină » Ştiri » Actualitate » Mai puțină birocrație pentru cei care apelează la serviciile agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă
Mai puțină birocrație pentru cei care apelează la serviciile agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă
Publicat de ,
5 martie 2020, 13:57
Persoanele care apelează la serviciile agențiilor județele pentru ocuparea forței de muncă au scăpat de o parte din birocrație. Fie că este vorba despre înregistrarea în sistem pentru găsirea unui loc de muncă, fie că este vorba despre întocmirea dosarului pentru obținerea ajutorului de șomaj, nu mai este nevoie de câteva documente care îi costau pe cetățeni și timp, și bani.
Astfel, s-a renunțat la adeverința eliberată de medicul de familie, privind capacitatea de a munci, care a fost înclocuită cu o declarație pe propria răspundere, precum și la adeverința de la ANAF privitoare la veniturile solicitantului.
În unele situații, însă, carnetul de muncă este necesar în continuare. Explică Adelina Vlad, purtătorul de cuvânt al AJOFM Constanța:
„Singurele momente în care mai este necesară atestarea vechimii prin carnetul de muncă sunt perioadele care nu apar în REVISAL sau în declarații, adică perioadele anterioare lui 2002. Acest aspect este foarte important, deoarece, în funcție de vechimea în muncă, perioada de acordare a ajutorului de șomaj variază de la 6 la 12 luni. Și pentru că nu avem, în sistemul informatic, date anterioare perioadei 2002, persoana care vine să se înregistreze la noi trebuie să aducă și o copie a carnetului de muncă“.
De asemenea, sunt cerute, în continuare, la dosar, o copie a actului de identitate, actele de studii și de calificare și formularele speciale, obținute de la sediile agențiilor de șomaj.