CONSTANȚA: Peste 600 de cadre didactice, din județ, nu au studii superioare
Publicat de Doina Sirbu, 5 martie 2020, 11:22
Peste 600 de cadre didactice, din județul Constanța, nu au studii superioare. Cele mai multe, aproape 500, sunt catedrele ocupate de educatori și învățători. De asemenea, sunt învățători cu studii universitare de scurtă durată și 112 maiștri instructori.
Învățătoarele și educatoarele din sistemul de învățământ constănțean care nu au urmat o facultate, sunt absolvente ale Liceului Pedagogic. În școlile constănțene sunt și peste 100 de institutori cu studii superioare de scurtă durată. Despre acest subiect a vorbit Inspectorul școlar general, Sorin Mihai.
Sorin Mihai – Într-adevăr, pentru cei care intră acum în sistem, trebuie să avem și studii superioare. Ei pot să intre în sistemul educațional constănțean, și cu studii medii, urmând, ulterior, să își completeze studiile. Cei care sunt în sistem de un anumit timp, nu există ca zonă de obligativitate, este de preferat.
Unde sunt aceste cadre didactice? În mediul rural, în mediul urban?
Sorin Mihai – Cu precădere, în mediul rural sunt. În mediul urban avem cadre didactice care au studii superioare. În general, s-a acoperit cu studii superioare, pentru că și atractivitatea pentru posturile din urban este mult mai mare. În consecință, se creează o mai puternică competitivitate.
Există la ora actuală catedre neacoperite cu profesori?
Sorin Mihai – Și dacă se întâmplă să avem, din varii motive, și vorbim de concedii fără plată sau concedii de îngrijire a copilului, noi rezolvăm rapid aceste probleme. Intervenim cu cadre didactice care pot să suplinească.
Chiar dacă nu au studii superioare, educatoarele și învățătoarele care au absolvit Colegiul Pedagogic, au o bună pregătire în domeniu. Despre acest aspect a dat detalii directorul Colegiului, Anamaria Ciobotaru.
Anamaria Ciobotaru – Practica pe care o fac acești elevi în cei patru ani, nu se compară cu absolut nimic, inclusiv cu practica pe care o urmează la Universitate, de exemplu, pentru a deveni profesori pentru învățământ preșcolar sau primar. Viitorul învățător intră în contact, prin practică observativă, cu copilul de la 15 ani și din clasa a XI-a, în practică activă, ținând zilnic ore la acești copii. Un semestru la învățământ preșcolar, pentru că au dublă specializare și un semestru la ciclul primar. Eu cred că această practică îi ajută oarte mult în cariera didactică.
Redactor – Aura Mierluș / Foto – arhivă