CONSTANȚA: Cele mai frecvente idei de afaceri sunt din sectorul imobiliar, turism și comerț
Publicat de Doina Sirbu, 25 februarie 2020, 17:40
Camera de Comerț Constanța organizează anual, un Trofeu al Calității care scoate în evidență firmele și organizațiile cu rezultate deosebite în cercetare, cereri de brevete industriale, modele și mărci, care demonstrează creativitate și investesc în domeniu. Dar, din acest punct de vedere, nu sunt prea multe motive pentru a ne lăuda. Sau suntem oare, prea modești?
„Din păcate, în ultimii ani, rezultatele nu sunt în măsură să ne mulțumească. Atunci când vezi că singura instituție de cercetare și învățământ care are ca rezultate trei brevete de invenție este Universitatea „Ovidius” și o firmă din domeniul creșterii găinilor, are două brevete de invenție și până la locul 10, nimeni, e îngrijorător. Comparativ cu alte județe ale țării, avem puține rezultate în domeniu”, a declarat directorul general al Camerei de Comerț Constanța, Dănuț Jugănaru.
Se poate vorbi de anumite idei patentate deja care sunt de real succes?
„Da, atunci când au făcut relativ ușor, de -a lungul anilor, bani din comerț și turism, mulți dintre întreprinzătorii constănțeni au observat că ar fi foarte bine ca să investească în imobiliare, să construiască noi apartamente. Și atunci le închiriază vara și scot profit. Cu efort minim, cum se spune în limbajul deja împrumutat – easy money. Și continuă să facă acest lucru”, a mai spus directorul general al Camerei de Comerț Constanța, Dănuț Jugănaru.
În noul exercițiu financiar 2021 – 2027, România va avea alocate fonduri europene substanțiale care vor finanța activitățile inovative, de cercetare și creație, dezvoltarea ideilor de business care aduc cu adevărat ceva nou. Dar cât de pregătiți suntem pentru a ne dovedi creativitatea și a absorbi acest tip de finanțare nerambursabilă?
„Ne e treamă că o să rămânem cu bani necheltuiți, pentru că noi nu suntem pregătiți să îi absorbim. Noi însemnând mediul de afaceri, firmele care să acceseze astfel de bani”, a mai precizat directorul general al Camerei de Comerț Constanța, Dănuț Jugănaru.
Este absolut necesar ca o parte din fondurile alocate să fie destinate activităților de informare, astfel încât să se deschidă apetitul potențialilor investitori spre a-i conștientiza și aviza pe cei care urmează să depună proiecte, că inovația generează progresul.
Realizator – Laurențiu Despina / Redactor online – D. Sîrbu / Foto – arhivă