„Telefonul Vârstnicului“ a înregistrat, în 2019, aproape 10.000 de apeluri
Publicat de , 3 februarie 2020, 15:48
„Telefonul Vârstnicului“, prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România, a înregistrat, în 2019, aproape 10.000 de apeluri. În același an, peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare.
Izolarea socială a bătrânilor devine din ce în ce mai pronunţată, 43% dintre persoanele vârstnice care apelează linia telefonică naţională „Telefonul Vârstnicului“ locuind singuri, iar majoritatea apelanţilor (25%) au între 70 şi 80 de ani.
„«Telefonul Vârstnicului», prima linie telefonică naţională, gratuită şi confidenţială dedicată seniorilor din România, care funcționază încă din anul 2015, a înregistrat pe parcursul anului 2019 aproape 10.000 de apeluri, iar peste 1.200 de vârstnici au fost beneficiari unici ai serviciilor de informare, consiliere sau socializare“, ne-a declarat coordonatorul proiectului, Roxana Molocea.
Din analiza interacţiunilor telefonice, reiese că 43% dintre vârstnicii care apelează „Telefonul Vârstnicului“ locuiesc singuri, iar majoritatea apelanţilor (25%) au între 70 – 80 de ani.
Linia poate fi accesată şi de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.
Cea mai mare parte a apelurilor, circa 70%, vine de la persoane din mediul urban, din toate regiunile ţării.
„Principalul motiv pentru care persoanele de vârsta a treia apelează „Telefonul Vârstnicului“, conform aceleiași surse, este nevoia lor de informaţii practice şi utile despre diverse servicii dedicate lor (37%), urmată îndeaproape de cererea de îngrijire la domiciliu sau sprijin practic, venită din partea vârstnicilor cu diverse grade de dependenţă (30%)“, a mai spus coordonatorul proiectului, Roxana Molocea.
Dintre seniorii care au apelat această linie anul trecut, 8% au avut nevoie de sprijin emoţional şi socializare.
Desfăşurat de Fundaţia Regală Margareta a României, proiectul „Telefonul Vârstnicului“ este o soluţie la problema îmbătrânirii populaţiei, care vizează creşterea calităţii vieţii persoanelor peste 65 de ani. De la lansarea proiectului, în octombrie 2015, au fost înregistrate peste 40.000 de interacţiuni telefonice, iniţiate de aproape 7.100 de apelanţi unici.Peste 3,6 milioane de persoane din România au vârsta peste 65 de ani, conform raportului INSSE de la 1 ianuarie 2019, iar îmbătrânirea accelerată a populaţiei este un fenomen major la nivel mondial. Ritmul îmbătrânirii populaţiei este alarmant, plasând ţara noastră pe locul 2 în topul ţărilor europene.
„Telefonul Vârstnicului“ – 0800 460 001 – poate fi apelat gratuit de luni până vineri, între orele 08.00 – 20.00, şi sâmbăta, între 08.00 – 16.00.
Redactor – Cecilia Pătrăhău