Scădere a traficului pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 28 august 2019, 11:43
Aeroportul de la Mihail Kogălniceanu înregistrează o scădere ușoară a numărului de pasageri, față de anul trecut.
Există și cauze care nu țin de managementul local, dar directorul aeroportului spune că, în același timp, este nevoie de un sprijin mai consistent din partea autorităților locale.
Pe aeroportul din Sibiu operează regulat 6 companii aeriene. Pe cel din Cluj 8 companii. La Mihail Kogălniceanu doar 4.
Dincolo de această comparație cu alte unități, pentru aeroportul de la Kogălniceanu cifrele arată mai rău și decât anul trecut.
Bogdan Artagea, directorul aeroportului, spune însă că până la finalul anului sunt șanse ca situația să se îmbunătățească.
Bogdan Artagea – Acest sezon estival este un pic mai slab ca anul trecut. Avem o ușoară scăder la începutul lunii iunie. Am avut anul trecut la începutul lunii iunie 50 și un pic de mii de pasageri! Avem 49.000 de pasageri anul ăsta. Bineînțeles că în vară e clar că va crește un pic traficul. Eu sper să ieșim undeva cam tot pe la aceleași cifre la nul.
Conducerea aeroportului are un plan de măsuri pentru creșterea traficului, mai spune directorul Bogdan Artagea.
Bogdan Artagea: Vrem să ne dezvoltăm inclusiv pe Cargo, vrem să dezvoltăm infrastructura, vrem și noi să facem terminalul. Am depus pe fonduri europene, sper să avem și succes, să putem să facem ca aeroportul să funcționeze la standarde din ce în ce mai bune, dar, pentru asta trebuie ca și autoritățile să conștientizeze că fără ajutorul lor nu putem să facem nimic. Am discutat cu autoritățile, mai ales că o avem pe doamna Mirela Matichescu în Consiliul de Administrației al Aeroportului Constanța și dânsa a promis că va face eforturi în următoarea perioadă pentru a crea un ONG la nivelul Constanței, Consiliu Județean, Primărie, pentru a putea să sprijinism turismul de pe litoral.
Dincolo de lipsa acestei promovări, scăderea de trafic este cauzată și de problemele uneia dintre companiile care operează aici.
Bogdan Artagea – Din păcate știm că Blue Air-ul și-a retras baza. Cursele interne, față de anul trecut am rămas doar cu o singură destinație pentru Blue Air – Clujul și o destinație a Tarom-ului – Satu Mare. Față de cele de anul trecut aveam Oradea, am avut Timișoara, în trecut am avut și Iași-ul. Pentru cursele interne aeronavele au zburat chiar și extra booking. Din păcate, Blue Air-ul este în reorganizare și probabil de-aia au renunțat, nu numai la baza de la Constanța, din câte știu și de la Liverpool și la alte baze din Europa.
În prezent există curse externe regulate către Londra, Istanbul, Tel-Aviv și Tallinn în Estonia. Pe plan intern există legături către Cluj și Satu Mare.
Realizator – Bogdan Comșa / Redactor online – Liviu Predescu / Foto – Arhivă