Podul TULCEA – BRĂILA: Se lucrează aproape non-stop
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 21 august 2019, 10:53
Marţi, 20 august 2019, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc şi ministrul Finanţelor Publice, Eugen Teodorovici s-au aflat în vizită de lucru pe malul tulcean al şantierului Podului peste Dunăre Tulcea-Brăila.
Conform asigurărilor date de constructor, la ora actuală se lucrează aproape non-stop, cu unele utilaje chiar 24 de ore din 24, lucrările fiind în grafic.
‘Eu sunt foarte mulţumit de ritmul lucrărilor. Din punctul meu de vedere, foarte importantă este prezenţa aici a celor care decid şi mă refer la prezenţa ministrului Transporturilor cât şi a ministrului Finanţelor Publice, oameni care sunt interesaţi ca această investiţie să se deruleze foarte repede şi la o calitate superioară, pe care ne-o dorim cu toţii. Cel mai important, spun eu, este respectarea termenului de punere în funcţiune, lucru de care sunt absolut convins. Cred că suntem deja în avans cu lucrările la această investiţie, dorită istoric de dobrogeni şi chiar de toată ţara’, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu.
‘Proiectul este în grafic, nu este niciun fel de întârziere. Eu nu pot să vin să-i spun unui constructor cum să-şi facă lucrarea. El are propriul lui grafic de implementare şi este logic să termine mai întâi tot ce ţine de lucrări ascunse şi după aceea să continue cu elevaţiile, cu pilonul podului la suprafaţă. Vorbim de nişte foraje la 50 de metri adâncime, sunt nişte utilaje speciale pe care le aduce în şantier. E logic să termine tot ce ţine de umplutură, tot ce ţine de foraje, după care să se treacă la piloni. Contractul de finanţare a fost semnat pe 29 mai 2019, este transmis la Bruxelles, a fost acceptat să fie introdus pe fonduri europene, s-a trimis studiul de trafic refăcut, a fost acceptat iar acum aşteptăm decizia. Este doar o formalitate’, a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.
De asemenea, ministrul Finanţelor Publice a precizat că nu există nicio problemă din punct de vedere al finanţării lucrării.
‘Este important să aibă front de lucru constructorul, să aibă la dispoziţie banii de care are nevoie pentru a realiza lucrarea iar noi, cei din administraţia centrală şi locală, atunci când apar probleme semnalate din partea cetăţenilor să le rezolvăm. Aceasta este obligaţia. Astfel, vom avea un mare proiect în România şi în Europa făcut la termen şi poate chiar mai devreme decât prezintă graficul de lucru.
De foarte mulţi ani de zile s-a întârziat realizarea acestei lucrări, pentru că au fost foarte multe interese în zonă. Uite că să s-au început aceste lucrări, vor fi unii supăraţi, care vor avea profituri mai mici sau chiar deloc, dar noi, ca ţară, vom avea un pod. Nu există nici un fel de problemă financiară, în funcţie de nevoile constructorului, orice se discută pentru că este un proiect foarte important, complex, costisitor, unic pentru noi şi trebuie realizat’, a precizat ministrul Eugen Teodorovici.