MEDGIDIA: În șase școli din oraș se organizează cursuri de educație rutieră
Publicat de Doina Sirbu, 4 iunie 2019, 10:53
Peste 1.500 de elevi din clasele IV-VIII de la șase școli din Medgidia participă la cursuri de educație rutieră, acțiune de responsabilizare socială organizată de Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră PsihoTrafiQ și Primăria Medgidia. Mai multe detalii despre acest subiect am aflat de la prof. dr. Mihaela Rus.
Cecilia Pătrăhău – Noțiunile de siguranță rutieră sunt necesare de la o vârstă cât mai fragedă, așa că, Asociația PsihoTrafiQ în parteneriat cu Primăria Medgidia au organizat cursuri pentru un număr record de elevi, după cum ne-a declarat președintele asociației, profesor universitar doctor Mihaela Rus.
Mihaela Rus – Este vorba de un proiect Interec pe care Medgidia îl desfășoară împreună cu Dobrici. Este un proiect România – Bulgaria, Medgidia – Dobrici. Pe lângă componenta de infrastructură, gândită în acest proiect, există și această componentă de educație rutieră. De mult, în toate inițiativele Asociației de Psihologie PsihoTrafiQ , de când se scria prima strategie de siguranță 2016 – 2020, am atenționat asupra faptului că educația rutieră joacă un rol deosebit de important în ceea ce privește formarea convingerilor, atitudinilor și a comportamentelor funcționale a viitorilor șoferi. Primăria Medgidia ne-a oferit această șansă, de a lucra ca și parteneri alături de ei în acest proiect și de a prinde peste 1.500 de copii, din cele șase școli din Medgidia, în proiectul nostru de educație rutieră.
Cecilia Pătrăhău – Ce se întâmplă, efectiv, în cadrul acestor cursuri?
Mihaela Rus – Lucrăm pe clase, clasele a IV-a , a V-a, a VI-a, din fiecare școală. Proiectul se desfășoară și săptămâna aceasta. Li se prezintă informații utile, atât din perspectiva copiilor ca și pietoni, la locul de joacă și cum se raportează ei la trafic în momentul în care sunt pe bicicletă, pe role, pe skateboard dar și copilul ca participant la trafic alături de părinți. La finalul prezentării se completează un chestionar de cunoștințe, încercând să evaluăm dacă ei au un nivel de cunoștințe suficient pentru a stoca și a dezvolta niște cogniții funcționale. Aceste cunoștințe se bazează, fie pe ceea ce noi prezentăm în materialul pe parcursul unei ore, fie prin cunoștințe generale de educație în trafic, apoi sunt recompensați cu orare, cu tot felul de materiale utile lor și potrivite vârstei lor.
realizator interviu – Cecilia Pătrăhău / redactor online – Liviu Predescu