NĂVODARI: Școala „Grigore Moisil”, gazdă pentru profesori și elevi din Italia, Belgia și Macedonia – FOTO
Publicat de Doina Sirbu, 14 mai 2019, 10:12 / actualizat: 14 mai 2019, 11:23
În săptămâna 6-10 mai 2019, cadrele didactice ale Școlii Gimnaziale “Grigore Moisil” Năvodari au avut bucuria de a fi gazde pentru 9 colegi din Belgia și Italia în cadrul PROIECTUL ERASMUS +, „Key for Innovative Teaching”, ACȚIUNEA KA2- parteneriate strategice pentru educație școlară. Oaspeții au fost însoțiți de 16 elevi din școlile Stedelijke Humaniora, din Dilsen-Stokkem, Belgia și Istituto Statale Istruzione Secondaria Superiore „M. Del Giudice”, din Rodi Garganico, Italia. În paralel, în aceeași săptămână, s-a desfășurat și schimbul de experiență al școlii cu 5 profesori și 10 elevi din Macedonia.
Cele trei echipe au lucrat împreună pe parcursul întregii săptămâni și și-au împărtășit din exeperiențele lor multiculturale. Elevii români și străini au participat în echipe mixte la cursuri non-formale de matematică-fizică- chimie, limba română-limba engleză, arte plastice și au luat parte la acțiuni sportive și activități fizice, care s-au dovedit a fi bune instrumente de comunicare interumană. Elevii au participat la lecții non-formale (iSTEAM) în situl orașului antic Histria. iSTEAM reprezintă un cadru de predare bazat pe modalități naturale de învățare, cadru care poate fi personalizat pentru toate tipurile de elevi. Este interactiv, experiențial, practic și distractiv. Structura iSTEAM (inovație, știință, tehnologie, artă și matematică) explică modul în care diviziunile educației și vieții colaborează într-un mod interdisciplinar. Tot în cadrul proiectului ERASMUS+, elevii au experimentat și viața ca angajat al uneia dintre cele mai moderne rafinării din sud-estul Europei, Petromidia, într-o acțiune de jobshadowing. Au fost, pentru o zi, parte a echipei rafinăriei, parcurgând traseul unui angajat de la intrare și până la Centrul de comandă, familiarizându-se cu provocările muncii în domeniul petrolier.
„Comunicare” a fost cuvântul de ordine în aceste zile. Elevii străini au fost găzduiți de familii din Năvodari, având astfel posibiliatea de a experimenta traiul în România și de a intra în contact cu preocupările și stilul de viață al colegilor români. S-au legat prietenii trainice și s-au exersat abilități de comunicare într-o limbă străină, de management al relațiilor interpersonale, de gândire critică și de rezolvare de probleme de natură socială. O parte dintre aceste experiențe au fost introduse pe platforma eTwinning, în Twinspace, prin postări în spațiul virtual de impresii și exemple de bună-practică.
Activitățile dedicate mobilității ERASMUS+ în România s-au încheiat vineri, 10 mai 2019, cu o sesiune de comunicări elevi-profesori în cadrul căreia s-au adresat întrebări, s-a testat feedback-ul programelor desfășurate în comun, s-a evaluat raportul dintre așteptări și realizări, s-au stabilit pașii următori ai proiectului, a avut loc evaluarea finală strategică.
redactor online – Doina Sîrbu / foto – Școala „Grigore Moisil” Năvodari