Ce spune șeful CJPC Constanța, Horia Constantinescu, despre controalele pe litoral
Publicat de Doina Sirbu, 3 mai 2019, 12:55
Comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța au verificat, la început de mai, un complex hotelier din stațiunea Mamaia. Deficiențele nu au lipsit, iar o parte din personal a încercat să le ascundă. Mai multe detalii am aflat de la șeful CJPC Constanța, Horia Constantinescu.
Liliana Moldoveanu – Să ne referim la acest control din stațiunea Mamaia, înțelegem că deficiențele nu au lipsit și chiar o parte din personal a încercat să le ascundă. Cum a fost situația?
Horia Constantinescu – Da, este adevărat. Am fost sesizați pe numărul nostru de telefon de permanență, am primit un mesaj care ne informa că mancarea servită în aceste două hoteluri din Mamaia nu este la standardele de patru stele, pe care acest stabiliment le pretinde că le are, motiv pentru care patru dintre colegii noștri s-au deplasat și au descoperit că lucrurile acestea se confirmă. Ne bucurăm că lucrul acesta s-a întâmplat la începutul sezonului, pentru că, luând legătura cu administratorii societății mamă, ai acestui complex am stabilit un calendar de măsuri și sperăm ca aceste două hoteluri să se întoarcă pe piață într-o cu totul altă manieră și cu altă manieră de abordare.
Liliana Moldoveanu – Ați sancționat unitatea hotelieră, ce amenzi ați aplicat?
Horia Constantinescu – Ambele unități de alimentație publică au fost oprite. Una, temporar, până la remedierea deficiențelor. Pentru cealaltă am făcut o propunere structurii noastre regionale de suspendare a activității pentru cel puțin o lună având în vedere tentativa de obstrucționare a controlului angajaților.
Liliana Moldoveanu – Pe faleza Cazino-ului din Mamaia ați avut controale la unitățile de alimentație publică! Ce-ați găsit?
Horia Constantinescu – Aici tonul este optimist. Patru dintre unități din cinci, patru din cinci restaurante aveau bucătăriile cu dotări peste media litoralului constănțean, ceea ce ne arată că până la urmă au înțeles că turismul are nevoie de investiții și turismul are nevoie de curaj. De asemenea, întorcându-ne la unitățile mici, fast-food-uri, din păcate, aici încă mai avem de înlăturat, dar și parte dintre acestea arată cu totul altfel, au un alt tip de abordare și au început să-și dea seama că și turiștii se orientează către cele care arată bine și ale căror produse sunt bune și îi fac să se întoarcă.
Liliana Moldoveanu – Toată această acțiune întreprinsă de dumneavoastră vă conduce la situația în care să cereți reevaluarea autorizațiilor de funcționare pentru unele unități hoteliere sau unitățile acestea de alimentație publică?
Horia Constantinescu – Aici este o altă discuție. Pe toată faleza litoralului românesc au început să apară din ce în ce mai multe magazine de tip alimentară, băcănie, la care găsești de la colac până la pachețel de unt. Actele normative interzic acest lucru, cel puțin pentru o anumită categorie de produse și mă refer aici la preparate, semipreparate din carne, cele care sunt destinate în general gospodăriilor, dar de ce nu și la salamuri, la toate lucrurile acestea împachetate, care, odată, cărate pe plajă sau păstrate la alte temperaturi decât trebuie, pot reprezenta un real pericol pentru cel care le-a achiziționat. Mai mult decât atât, există o hotărâre de protejare a activității în zona stațiunilor tursitice care interzice comerțul cu astfel de produse, acestea fiind destinate exclusiv zonelor de alimentație publică, motiv pentru care noi o să cerem, la începutul săptămânii viitoare, după ce o să avem un tablou cât mai complex, o să cerem primăriilor, retragerea autorizațiilor de funcționare pentru acest tip de activitate pentru că el contravine actelor normative în vigoare.
Liliana Moldoveanu – Suntem la început de sezon estival. A fost ca un exercițiu vacanța aceasta. Vor urma alte controale? Suntem turiști, la ce număr să apelăm? Aveți nevoie de mai mulți comisari? Ce măsuri veți întreprinde pentru vara 2019?
Horia Constantinescu – Fără discuție! O să fie, din nou, operațional Comandamentul Litoral, așa cum a fost în fiecare an. Cred că anul acesta o să reușim să aducem mai mulți comisari din țară. Încercăm, exact, ca anul trecut să facem o pieptănare cât mai amănunțită a litoralului. În această perioadă, din păcate, prevenția despre care se spune că noi nu facem vorbire în acțiunile noastre, este greu de pus în practică, având în vedere că o altă încălcare a legii turismului este flagrantă, și anume, cea mai mare parte a comercianților țin obloanele trase. Cred că și aici ar trebui o acțiune mai în forță și cumva treziți la realitate! Plătim toți și e un turism în derivă prin faptul că unii dintre comercianți aleg să aplice legea după ureche, iar pentru aceștia cu siguranță, măsurile de clemență nu vor fi aplicate, pentru că aș fi preferat să stăm de vorbă cu aceștia în perioada 15 aprilie – 15 mai, când am fi putut construi împreună o relație corectă și nu să se ascundă după obloane și să deschidă direct în plin sezon și să țipe că nu au fost consiliați. Numărul de telefon este 0241.550.550. Și în perioadele de weekend și în perioadele de sărbători, acesta este deviat pe un telefon mobil, în așa fel încât prezența noastră acolo unde urgența o impune este mai mult decât rapidă. Cu suportul colegilor mei am reușit să acoperim de fiecare dată orice apel și orice sesizare. Chiar și la nivel de informare.
realizator interviu – Liliana Moldoveanu / redactor online – Liviu Predescu