Cursuri pentru profesorii din Constanța: „Adaptarea curriculară în cazul elevilor cu autism”
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 24 ianuarie 2019, 12:35
Un psiholog din Constanța a gândit și a pus în practică două cursuri specializate pentru dascălii care au în clasă unul sau mai mulți copii autiști. „Adaptarea curriculară în cazul elevilor cu autism” și „Strategii privind incluziunea școlară a copiilor cu autism” sunt metodele pe care le propune psihologul Alina Craiu, astfel încât și învățătorii sau profesorii să învețe, la rândul lor, cum să-i ajute pe elevii cu deficiențe din spectrul autist.
În urmă cu 5 ani, psihologul constănțean Alina Craiu a început să organizeze primele întâlniri cu profesorii din școlile constănțene care își doreau să afle mai multe despre autism și despre maniera în care ar fi putut fi mai pregătiți pentru copiii cu problemele din spectrul autist. Apoi întâlnirile, întrebările, sau experiențele împărtășite s-au transformat în cursuri la care se poate înscrie orice dascăl interesat. Primul se numește ”Adaptarea curriculară în cazul elevilor cu autism”, iar celălalt „Strategii privind incluziunea școlară a copiilor cu autism”.
ALINA CRAIU: Lucrând în cabinet cu copiii cu autism și încercând să-i recuperăm cât mai bine ajungeam la vârsta la care trebuiau să meargă la școală și după puțin timp ne dădeam seama că la școală nu se întâmpla ce trebuia să se întâmple și atunci copiii, în loc să progreseze dădeau înapoi, în special pe partea de comportament. Discutând cu dascălii respectivi mi-am dat seama că ei nu au cunoștințete necesare și nu știu ce să facă efectiv la clasă. Și atunci am spus că cel mai bine este să-i instruim pe dascăli, sau să le arătăm și partea aceasta de analiză comportamentală pe care ei nu o cunosc, dar e ceea ce facem noi în terapie și să înțeleagă astfel cum să-l abordeze pe copilul cu autism pentru că el totuși simte și înțelege diferit față de ceilalți copii și atunci ar trebui abordat altfel.
Psihologul Alina Craiu consideră că primul pas în a fi un dascăl mai bun într-o clasă în care este înscris un copil sau mai mulți cu probleme din spectrul autist este acceptarea. Atitudinea deschisă, încrederea deplină în puterea de recuperare a copilului autist, toleranța și respectul pot face diferența.
Vă invităm să ascultați un interviu interesant cu psihologul Alina Craiu, pe tema adaptării curriculare în cazul elevilor cu autism”, vineri, de la ora 18:00, la emisiunea Stil de Viață.
Redactor – Silvia Partebună Pascale