Consiliul IMM-urilor anunță lansarea unui studiu privind impactul voucherelor de vacanţă
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 17 septembrie 2018, 13:40
O analiză completă, post-implementare a măsurii de acordare a voucherelor de vacanţă va scoate în evidenţă impactul real al acestora, atât pentru angajat şi angajator, cât şi pentru agenţii de turism şi hotelieri, a anunţat, luni, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional pentru Întreprinderi Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), într-o conferinţă de specialitate.
„Ordonanţa de Urgenţă nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă a vizat introducerea acestora ca măsură în favoarea angajatului, căruia îi cresc veniturile reale, şi în favoarea angajatorului, care are posibilitatea şi este stimulat să acorde angajaţilor, alături de salariu, vacanţe în ţară, prin intermediul tichetelor de vacanţă, cu rol de recuperare a capacităţii de muncă, de creştere a productivităţii muncii salariatului şi de motivare a acestuia pentru a-şi menţine calitatea de salariat în respectiva întreprindere, ceea ce va genera stabilitate şi eficienţă mărite. Pentru a fundamenta impactul acestei măsuri, în parteneriat cu ANAT, FPTR, HORA, Sindicatul Funcţionarilor Publici şi Sodexo, vom realiza un sondaj privind opinia salariaţilor, angajatorilor, agenţiilor turistice şi structurilor de primire turistice referitor la voucherele de vacanţă”, a spus Jianu.
Conform acestuia, în perioada ianuarie-iunie 2018, au fost emise aproximativ 14 milioane de vouchere pe hârtie şi în format electronic, care valorează aproximativ 148 milioane de euro. Această sumă este 5 ori mai mare faţă de cea din 2017.
Preşedintele CNIPMMR a apreciat că un prim efect a fost creşterea numărului de unităţi de cazare omologate, care a însemnat „mai degrabă scoaterea acestora dintr-o zonă gri a fiscalităţii” şi nu investiţii în structuri noi de cazare. Acest lucru a dus şi la creşterea numărului de locuri de muncă fiscalizate.