Constănțenii ar putea rămâne fără apă caldă din cauza datoriilor pe care RADET încă le are la CET
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 10 septembrie 2018, 11:42
Consiliul de Administrație al Electrocentrale Constanța S.A. (CET Palas) a transmis astăzi un preaviz către RADET Constanța prin care anunță că societatea este obligată să întrerupă furnizarea apei calde în municipiul Constanța începând cu data de 27 septembrie.
Societatea a primit notificări pentru plata unor sume restante de la furnizori, notificări ce au ca scandență diferite zile din luna septembrie, după cum se precizează într-un comunicat al Electrocentrale Constanța, remis Radio Constanța.
CET Palas susține că nu a putut plăti sumele datorate către furnizorii săi, deoarece principalul său client, RADET Constanța, nu a înțeles să își respecte obligațiile de plată asumate contractual.
„Consiliul de Administrație al Electrocentrale Constanța S.A., a hotărât emiterea unui preaviz către RADET Constanța, document prin care aduce la cunoștință faptul că, dacă până la data de 26 septembrie, conducerea regiei nu va urgenta să își plătească o parte din sumele pe care le datorează către Electrocentrale Constanța S.A. și nu va prezenta un plan de eșalonare a debitelor, va sista furnizarea apei calde către toți consumatorii racordați la sistemul de termoficare al municipiului Constanța, începând cu data de 27 septembrie“, precizează conducerea CET Palas.
„De la 1.10. 2014, de când Electrocentrale Constanța SA s-a divizat din cadrul Elcen București, suma totală a plăților efectuate de către RADET este mai mare decât valoarea facturilor emise“, a precizat directorul RADET Constanța, Liviu Popa, pentru Radio Constanța.
„A avut loc vineri o ședință a Consiliului de Administrație care a hotărât să se trimită un preaviz către RADET Constanța pentru plata unei părți din datoria înregistrată, pentru că avem și noi datorii, la rândul nostru, la furnizori. Ne-am asumat niște termene, niște plăți și fără niște plăți mai consistente din partea dumnealor nu putem merge mai departe“, a fost replica Monicăi Neacșu, director tehnic al CET Palas. Acesta mai spune că RADET are intenția ca locuitorii Constanței să înțeleagă faptul că plățile efectuate de regie către CET au depășit facturare, însă există detalii de nuanță care ar contrazice declarațiile regiei și municipalității.
„Noi când ne-am înființat, la 1 octombrie 2014, aveam niște creanțe ale RADET Constanța venite din urmă pentru energie termică livrată dinainte“, mai specifică reprezentanta Electrocentrale Constanța SA.
În comunicatul citat, Electrocentrale Constanța mai face mențiunea că, de la începutul anului și până în prezent, a emis către RADET Constanța facturi în valoare totală de 118.656.347,01 lei, din care contravaloarea energiei termice este de 107.513.513,87 lei, restul reprezentând dobânzi penalizatoare. Din suma totală, RADET Constanța a achitat doar 19.533.392,80 lei, adică numai 16,46% din suma facturată.
„Aducem la cunoștința opiniei publice faptul că totalul datoriilor pe care RADET Constanța le are către Electrocentrale Constanța S.A. la data de 07.09.2018, se ridică la suma de 257.881.137,24 lei, din care: 217.000.682,18 lei reprezintă contravaloarea energiei termice livrate, 32.796.365,02 lei reprezintă dobânzi penalizatoare, iar 8.084.090,04 lei reprezintă suma aflată într-un dosar de executare silită“, se mai arată în comunicatul celor de la CET Palas.
Totodată, Electrocentrale Constanța SA dorește să asigure constănțenii că face toate demersurile pentru a evita situația sistării furnizării agentului termic și caută soluții pentru ca locuitorii orașului să nu aibă de suferit.