MANGALIA: Zona de plajă poluată cu hidrocarburi rămâne închisă – update
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 29 august 2018, 19:04 / actualizat: 30 august 2018, 10:13
Zona de plajă din Mangalia, poluată cu reziduuri petroliere, la începutul săptămânii, rămâne închisă şi este permanent monitorizată de instituțiile specializate.
Aproximativ 12 tone de deșeuri petroliere în amestec cu nisip au fost strânse de pe plajă, iar pe linia țărmului s-a aplicat material absorbant pentru curăţarea apei de irizațiile de hidrocarburi.
Specialiștii au luate probe de apă, din sectorul afectat, a căror analiză va stabili sursa poluării, iar Autoritatea Navală Română a demarat cercetările pentru găsirea vinovatului.
-
CITEŞTE şi: Poluare cu hidrocarburi la Mangalia. ABADL a intervenit pentru neutralizarea fenomenului
A fost anunţată şi Garda de Mediu. Din primele verificări se presupune că este vorba despre o poluare cu hidrocarburi a apei care a fost adusă la mal de curenţii marini, cel mai probabil de la nave, spune purtătorul de cuvânt al Gărzii de Mediu Constanța, Adina Staicu.
„Au fost luate probe de apă şi urmează să se stabiliească cu exactitate natura poluării, iar porţiunea de plajă din Mangalia, afectată de poluare, a fost închisă şi va fi redeschisă pentru turiști după efectuarea analizelor probelor de apă și înlăturarea efectelor produse de poluare pentru siguranța acestora. În urma intervenţiei rapide a angajaților Sistemului de Gospodărire a Apelor Constanţa au fost strânse aproape 12 tone de material poluant în amestec cu nisip, care au fost ridicate de o firmă specializată pentru neutralizare”, a mai declarant Adina Staicu.
Reprezentanţii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea – Litoral au dat, la rândul lor, asigurări că ţin sub observaţie situaţia de la Mangalia. ABADL conlucrează cu celelalte instituţii specializate pentru descoperirea poluatorului, dar şi pentru a redeschide porţiunea de plajă în cel mai scurt timp posibil.
UPDATE:
Căpitania Portului Constanța a inspectat 3 nave care au sosit anterior și au tranzitat zona prin apele maritime româneşti, respectiv, navele, Golden Endurer – pavilon Hong Kong, NY Trader I – pavilon Filipine şi Great 61- pavilion Singapore, concluzionând ca niciuna nu reprezinta sursa de poluare.
Prin Serviciul „CleanSeaNet” al EMSA si AIS (Automatic Identification System), au fost identificate 2 nave care pot constitui, deasemenea, potentiale surse ale poluarii in cauza si in acest sens s-a transmis catre autoritatile din porturile de destinatie, respectiv, Poti-Georgia si Samsun-Turcia, solicitări de verificare a acestora când ajung la destinaţie.
Urmeaza sa se faca verificari asupra navei-tanc Alpine Confidence, care a plecat din Portul Constanta pe 26.08.2018 si care in 24 de ore s-a aflat intre porturile Constanta si Mangalia (parcurgand o distata foarte scurta). In prezent nu se cunoaste portul de destinatie a acesteia insa drumul acesteia este monitorizat permanent. La momentul cand nava va acosta autoritatea statului respective va fi contactata de noi pentru a fi controlata.