SLN | Ziua Marinei a trecut, rămâne actuală preocuparea pentru problemele profesionale ale navigatorilor
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 17 august 2018, 16:23
Ziua Marinei nu putea trece necelebrată cum se cuvine nici de Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN).
În zilele premergătoare sărbătorii, sindicatul a inițiat câteva acțiuni și activități, printre care turneul de tenis „Ziua Marinei“, o lansare de carte, au fost premiați micii lupi de mare de la clubul „Știința“, iar uitați n-au fost nici cei care și-au dat viața pe mare. În memoria lor s-au depus coroane de flori și s-a ținut un moment de reculegere pentru a le cinsti jertfa.
De asemenea, de Ziua Marinei SLN organizat și Jocurile Marinărești, în Portul Tomis.
-
CITEȘTE și: SLN: Agențiile de crewing care pretind bani de la navigatori riscă să rămână fără autorizație
Ziua Marinei și atmosfera festivă durează, din păcate, o zi sau poate o săptămână, însă problemele profesionale cu care se confruntă personalul navigant afiliat SLN, sunt la fel de actuale, după cum a declarat pentru Radio Constanța, liderul SLN și reprezentantul ITF în România, Adrian Mihălcioiu:
„Din păcate sunt și unele nemulțumiri, în ceea ce privește aplicarea unor convenții internaționale în legislația națională, vorbim de Convenția Maritimă a Muncii 2006, normele sunt negociate de mai bine de un an, însă nu s-au publicat până acum în Monitorul Oficial. Avem o problemă mare privind înțelegerea dintre România și Norvegia cu plata contribuțiilor și asigurărilor sociale în România pentru navigatorii români care lucrează la bordul navelor sub pavilion norvegian, pe timpul în care aceștia se află în concediu acasă. Încă nu avem acceptul ministerului Sănătății din România pentru a încheia această înțelegere. Ne chinuim de trei – patru luni să le explicăm situația, iar în momentul în care le explicăm spun «Da, ok», dar încă nu ne-au transmis niciun rezultat. Cred că și autoritățile ar trebui să se implice mai mult, Autoritatea Navală Română, Ministerul Transporturilor pentru a promova mai bine imaginea navigatorului român, pentru a susține mai mult sectorul acesta al personalului navigant român și a oferi o garanție și o protecție tuturor navigatorilor când aceștia sunt la bordul navelor“, este de părere Adrian Mihălcioiu.