Povestea „Unirii sub zodia Mariei, Regina tuturor românilor“ a adunat sute de români pe faleza Cazinoului din Constanţa
Publicat de Cristina Sîmbeteanu, 4 august 2018, 21:37
Pentru o noapte, weekendul acesta, Cazinoul recapată, prin mirajul tehnologiei, o fărâmă din magia sa de altădată. Pe terasa edificiului simbol al Constanţei are loc, astă seară, spectacolul „Unirea sub zodia Mariei, Regina tuturor românilor“, un recital complex, a cărui amfitrioană nu putea fi decât inegalabila Maia Morgenstern.
Actriţa a dat citire testamentului singurei suverane a României Mari, Regina Maria.
Orchestra Simfonică din Bucureşti a animat apoi atmosfera şi mai mult cu melodii de altă dată, celebre mai ales în perioada dintre cele două mari războaie. Fireşte că cel mai cunoscut cântec al serii a fost cel închinat prea-frumoasei „Zaraza“.
Aşa se face că, la o sută de ani de la Marea Unire, personalitatea Reginei Maria uneşte din nou, în simţire, sute de români, adunaţi pe faleza Cazinoului din Constanţa pentru a auzi o poveste plină de farmec, recitată şi cântată cu deosebită emoţie de artişti desăvârşiţi.
Tot în cadrul evenimentului unic de sâmbătă seară, pe lângă recitaluri în diverse registre şi proiecţii 3D, a avut loc şi prezentarea unei colecţii de modă semnată de designerul vestimentar Agnes Toma, cea care s-a inspirat din personalitatea soţiei Regelui Ferdinand pentru a transpune în creaţii de podium spiritul avangardist al româncei autentice, în pofida eredităţii, care a fost Regina Maria.
„Mă gândesc că a fost un personaj deosebit la timpul ei, la începutul secolului XX. Este multă avangardă în ceea ce se întâmplă ca mod de exprimare a acestei personalităţi în epocă şi pentru România. În ziua de azi modelul care este Regina Maria ar trebui expus, exploatat, ar trebui lăsat să inspire mai mult“, afirma designerul vestimentar Agnes Toma, într-un interviu pentru Radio Constanţa.
Aparte de a fi fost un personaj cheie pentru înfăptuirea Marii Uniri, Regina Maria a fost una dintre personalităţile feminine emblematice ale unui nou început de epocă. Amprenta personalităţii sale, chiar dacă n-o recunoaştem ca atare, se resimte ca atare în stilul de viaţă al româncelor de un secol mai târziu.
„În momentul în care m-am apropiat de personaj mi-am dat seama că deja noi respirăm anumite elemente, deci sunt elemente de modernitate pe care noi le-am adaptat, le purtăm, le îndrăgim, ne reprezintă şi nu ştim de unde vin. Ea a făcut avangardă alături de celelalte figure ale epocii, prin acest stil foarte confortabil, foarte aerisit, foarte spiritual de exprimare, pentru că frumuseţea a venit din interior şi atunci s-a abandonat această experesie a feminităţii de tip păpuşă, de tip femeie-obiect. Femeia, la începutul secolului trecut, se exprima ca spirit liber şi asta nu a făcut-o doar Coco Chanel, ci o întreagă generaţie de femei de la începutul secolului trecut. Regina Maria a fost în avangardă şi a fost reprezentativă pentru ceea ce a însemnat femeia româncă a timpului, ea nefiind româncă, dar şi femeia europeană. Ea a fost o româncă perfect asimilată universalităţii, până la urmă“, mai crede creatoarea de modă.