MANGALIA: Conducerea Șantierului Naval Damen Shipyards vrea să dubleze numărul salariaților
Publicat de Arantxa Catană, 23 iulie 2018, 19:23 / actualizat: 24 iulie 2018, 5:03
După 7 luni de incertitudini, soarta angajaților de la Șantierul Naval Mangalia a fost decisă prin preluarea acestuia de către grupul olandez DAMEN. Marți are loc o primă rundă de negocieri între sindicat și reprezentanții noului angajator. Conducerea șantierului își propune ca în următorii ani să dubleze numărul salariaților.
Cei 1.560 de salariați, câți au mai rămas la fostul Șantier Naval Daewoo Mangalia, au, în sfârșit, motive de optimism după preluarea acestui obiectiv de către grupul Damen.
Liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă ne-a spus că în cele 7 luni de criză a Șantierului au plecat aproximativ 700 de angajați, iar cei rămași își vor căuta locuri de muncă mai bine plătite dacă noul acționar nu va mări salariile.
„Mâine (n.r. – marți) va fi prima ședință de negociere cu noul angajator. Vom vedea în cadrul ședinței de negocieri care sunt ofertele de creștere a salariilor din partea noului angajator. Salariile sunt undeva între 2.800 și 3.600 de lei, la care se adaugă sporul de vechime. Spre deosebire de DAMEN Galați, diferența salarială pe anumite categorii este între 1.000 și 2.000 de lei. Noi ne dorim să recuperăm aceste diferențe, poate nu dintr-o dată, nu dintr-o singură tranșă, dar în cel mai scurt timp să ajungem cel puțin la același nevel cu celelalte șantiere navale din Raomânia”, a precizat liderul de sindicat Laurențiu Gobeajă.
Ioan Griguţă, directorul Şantierului 2 mai Mangalia, deţinut de Ministerului Economiei, salută realizarea tranzacţiei.
„Sunt mulțumit că această tranzacție s-a finalizat. Dorim noilor parteneri din partea Guvernului și Ministerului Economiei succes în activitatea pe care o s-o deruleze începând cu această zi. Suntem convinși că vor avea o activitate pozitivă așa cum au demonstrat și la Galați”,a declarat directorul Şantierului 2 mai Mangalia.
Noul director al şantierului Damen Mangalia, Chris Groninger, a precizat că, în următorii ani, se are în vedere dublarea numărului de salariaţi dar şi orientarea spre produse precum construcţiile offshore, sau navele de croazieră.
Referitor la participarea în programul de construcţie a corvetelor, reprezentanţii statului şi cei ai conducerii private a şantierului nu au făcut nici un comentariu.
Reporter: Monica Cruceanu Comșa
Redactor online: Arantxa Corleanu