Unele servicii oferite pe litoral lasă de dorit
Publicat de Arantxa Catană, 3 iunie 2018, 12:22
Serviciile oferite pe litoral nu sunt întodeauna de calitate. Restaurantele de tip fast-food sunt preferate de turiştii sosiţi la malul mării, însă comisarii de la Protecţia Consumatorului recomandă atenţie sporită şi o selecţie drastică, mai ales după ce la începutul săptămânii au închis opt terase din Eforie.
Şi la restaurantele tradiţionale trebuie să observăm starea generală de curăţenie, spune şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, Horia Constantinescu.
„O roată de shaorma amplasată direct în bătaia vântului, la limita trotuarului, nu poate fi ceva igienic, nu poate fi ceva bun pentru a fi pus în farfurie. În bătaia muștelor și a prafului, produsul este cu potențial periculos pentru sănătate. Că vorbim în general de shaormerii și de locuri de tip fast-food – dacă ingredientele stau în vitrine dar direct în bătaia soarelui, nu mai contează faptul că produsul respectiv este răcit de jos în sus. Restaurantele tradiționale – primul pas pe care trebuie să îl facă consumatorul este să se uite la igiena în ansamblu: de la solnițe de la presărător. Dacă lucrurile acelea trec printr-un filtru al unei persoane responsabile cu siguranță ele vor fi curate, bine așezate în așteptarea turistului”, a precizat Horia Constantinescu.
Nu acceptaţi cazarea în camerele de hotel dacă sesizaţi miros de mucegai, mai recomandă inspectorii OPC.
Întrucât şi în parcurile de distracţii pândesc pericolele, trebuie să fim atenţi la starea echipamentelor.
„În primul rând să se uite la calitatea și la aspectul echipamentelor de joacă, mai ales – vorbim aici de corzile elastice, știți că anul trecut a fost un incident. Trebuie ca acestea să aibă aspectul de nou, sau de aproape nou. Ele nu pot fi spălate. Să nu suie copiii în echipamente care nu par bine întreținute și care par cârpite”, a completat şeful CJPC.
Amenzile pentru neregulile descoperite în parcurile de distraţii pot ajunge şi la 100.000 de lei.