Legea Taximetriei, modificată printr-o OUG de către Ministerul Dezvoltării
Publicat de Arantxa Catană, 22 mai 2018, 16:48
Legea Taximetriei va fi modificată printr-o ordonanţă de urgenţă de către Ministerul Dezvoltării.
Motivele care au stat la baza acestor modificări sunt evaziunea fiscală şi imposibilitatea de a sancţiona taximetria ilegală.
În prezent, şoferii care folosesc aplicaţii sau servicii de tip Uber şi efectuează transport de persoane fără licenţă nu pot fi amendaţi, pentru că legea prevede ca abaterea să fie constatată în mod repetat, ceea ce lasă loc la interpretări.
Transportatorii autorizaţi susţin că prin aceste aplicaţii se face concurenţă neloială, întrucât ei plătesc numeroase taxe şi sunt supuşi la controale stricte – spune Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi (COTAR).
„Am avut din 2016 fel și fel de proteste pentru această ordonanță de urgență în care nu cerem bani, nu cerem facilități fiscale. Cerem o simplă reglementare: să fie scoase niște sintagme în mod repetat, în mod special din legea 38/2003, în așa fel încât cel de la Poliția Rutieră și organele abilitate ale statului să își poată face datoria în trafic. În primul rând, taximetria este fiscalizată – avem case fiscale, avem metrologie anuală, ITP la 6 luni, avem șoferi angajați cu cărți de muncă, atestate de șoferi, avem asigurare RCA de2-3 ori mai scumpă pentru că este făcută pentru taxă”, a precizat Vasile Ştefănescu.
În urma modificării legii, transportatorii neautorizaţi vor putea fi amendaţi de poliţiştii rutieri cu până la 5.000 de lei.
Proiectul de ordonanţă este în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării.
Anul trecut, Curtea Europeană de Justiţie a stabilit prin decizie că UBER este o firmă de transport şi NU un serviciu digital.
Reprezentanţii Uber au negat acest lucru, susţinând că furnizează servicii digitale, menite să faciliteze interacţiunea dintre oameni.