AJOFM Tulcea: O obligație mai puțin cunoscută de patroni şi care îi poate costa mult
Publicat de Arantxa Catană, 27 februarie 2018, 19:57
Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Tulcea reaminteste angajatorilor, persoane fizice sau juridice, care angajează personal că potrivit legislaţiei în vigoare, Legea 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, au obligaţia să comunice la agenţia în a cărei rază îşi au sediul sau domiciliul toate locurile de muncă vacante.
Comunicarea trebuie făcută în termen de cinci zile lucrătoare de la vacantarea acestora, iar ocuparea locurilor de muncă declarate vacante care au fost comunicate trebuie realizată în termen de o zi de la data ocupării acestora. Obligatia mentionata exista si daca ocuparea s-a produs în termenul de cinci zile precizat mai sus.
Conform legislaţiei în vigoare, locurile de muncă vacante sunt locurile de muncă devenite disponibile ca urmare a încetării raporturilor de muncă sau de serviciu precum şi locurile de muncă nou create. Comunicarea de către angajatori a locurilor de muncă vacante, precum şi a ocupării acestora se va face pe suport de hârtie, pe formulare tip, care pot fi obţinute de la sediul AJOFM Tulcea sau de la agenţiile locale, punctele de lucru din judeţ, iar transmiterea se poate face şi prin e-mail la adresa ajofm@tl.anofm.ro sau prin fax: 0240/512171.
De asemenea, angajatorii care au încadrat în muncă persoane din rândul beneficiarilor de indemnizaţii de şomaj au obligaţia de a anunţa în termen de trei zile agenţia pentru ocuparea forţei de muncă la care persoana a fost înregistrată.
Până în prezent angajatorii care nu au respectat prevederile legislaţiei în vigoare s-au ales doar cu avertismente însă AJOFM Tulcea atenţionează că cei care nu respectă legislaţia în vigoare pot fi sancţionaţi cu amenzi contravenţionale, în valoare de până la 10.000 de lei.