Echipele cele mai populare pe reţelele de socializare
Publicat de Catalin Donose, 21 februarie 2018, 12:12
Echipele Real Madrid şi FC Barcelona sunt mărcile preferate ale spaniolilor, conform datelor unui studiu publicat de Apple Tree Communications.
Studiul, care analizează influenţa mărcilor pe principalele reţele de socializare (Facebook, Twitter şi Instagram), situează cluburile sportive în partea superioară a clasamentului mărcilor spaniole.
Primul loc este ocupat de Real Madrid, cu 209 milioane de urmăritori pe reţelele de socializare, urmată de FC Barcelona cu 207 milioane, poziţia a treia fiind ocupată de Zara, cu 57 milioane de adepţi online.
La nivel mondial, dacă se includ şi cluburile sportive în listă, Real Madrid şi Barcelona ocupă locurile 2, respectiv 3, fiind depăşite doar de Facebook, cu 223 milioane de urmăritori, însă deasupra firmei Nike, care are 192 milioane. În Top 10 se mai află de asemenea marca Manchester United, pe locul al şaptelea.
Studiul confirmă, de asemenea, hegemonia fotbalului în lumea sportului, cu 7,9 milioane euro repartizaţi între principalele 20 de echipe. Importanţa fotbalului este atât de mare, încât în studiul realizat separat pentru a evalua popularitatea cluburilor sportive, primele zece poziţii sunt ocupate de echipe de fotbal, abia pe poziţia a 11-a apărând un alt sport, baschetul, cu echipa Los Angeles Lakers.
Iată cluburile sportive cu cei mai mulţi urmăritori la nivel mondial:
1. Real Madrid 209.531.307 urmăritori
2. FC Barcelona 207.432.385
3. Manchester United 112.812.460
4. Chelsea Londra 72.476.976
5. Bayern Munchen 61.377.171
6. Arsenal Londra 61.367.798
7. Paris Saint-Germain 51.911.421
8. Juventus Torino 46.897.578
9. Manchester City 41.951.544
10. AC Milan 35.366.669
11. Los Angeles Lakers 33.189.136.