Taxa de promovare va fi plătită și de agenții economici din Constanța
Publicat de Daniel Țăndăreanu, 11 februarie 2018, 12:04
Agenții economici sunt de acord cu plata unei taxe pentru promovarea și dezvoltarea destinației, dar sunt de părere că modul în care este aceasta cheltuită trebuie să fie stabilit în comun. Așa că, Organizația Patronală Mamaia susține introducerea taxei și chiar lărgirea ariei de contribuabili și cu agenții economici din zonele turistice ale orașului Constanța, a spus Anca Pavel Nedea, directorul executiv al Asociației.
„În mod sigur, agenții economici care sunt membri ai Organizației Patronale Mamaia plătesc în continuare și sunt pentru a se plăti această taxă de promovare și dezvoltare. Cu diferența că acum, prin Hotărâre de Consiliu Local este și taxă de dezvoltare, deci banii pot fi folosiți și pentru proiecte de dezvoltare, nu numai pentru promovare, într-o ordine firească. Și chiar își doresc extinderea taxei de dezvoltare și promovare pe toată destinația. Am cerut ca, treptat, să se introducă taxa de promovare și dezvoltare și în zonele turistice din Constanța. Este evidentă peninsula, de ce nu o parte din bulevardul Tomis, dar mai sunt și alte câteva zone în care agenții economici câștigă și ei din circulația turistică, urmând ca de la an la an să se stabilească dacă alte zone din Constanța devin zone turistice, au potențial turistic și trebuie dezvoltate sau deja câștigă de pe urma circulației turistice“.
Primarul Decebal Făgădău a precizat că taxa va fi colectată de municipalitate și se așteaptă completarea cadrului legislativ pentru crearea unei asocieri între mediul privat, cel academic și administrația publică.
„Această taxă – care își păstrează cuantumul – este colectată de către municipalitate și va reprezenta contribuția noastră pentru înființarea și funcționarea Organismului de Management al Destinației (OMD). Noi am luat hotărârea să nu mai virăm sumele colectate către Asociația Litoral Delta Dunării și vom merge către acest nou vehicul care se va numi Organismul de Management al Destinației Constanța – Mamaia. Pentru că obiectivul nostru este să avem nu doar o stațiune de sine stătătoare atractivă, ci să avem un oraș turistic care profită de elementele cultural-istorice, de poziționarea față de mare și, de asemenea, profită și de notorietatea stațiunii Mamaia.“
Până nu demult, taxa de promovare era cheltuită pe taxele de participare la târguri naționale și internaționale și pe materiale de promovare, iar cine decidea sorta acestor fonduri era Asociația de Promovare Litoral Delta Dunării, lucru care a nemulțumit investitorii din stațiune. În prezent, mai mulți membri s-au retras din asociația, iar recent Asociația de Promovare Litoral Delta Dunării a cerut în instanță dizolvarea sa.
Despre taxa de promovare și dezvoltare 2018
Extras din Hotărârea Consiliului Local privind taxele și impozitele în anul 2018:
„(1) Prezenta taxă este instituită ca taxă specială, în temeiul prevederilor art. 484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, din raţiuni de promovare a staţiunii Mamaia, ca destinaţie turistică la nivel naţional şi internaţional şi de creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul obiectivelor turistice, fiind utilizată pentru finanţarea activităţilor de dezvoltare și promovare a patrimoniului turistic, precum și pentru înființarea și funcționarea organizației de management al destinației potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România.
(2) Taxa este anuală fiind stabilită diferenţiat, în funcţie de destinaţia spaţiului şi se încasează de la operatorii economici respectiv, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale şi persoane juridice, care îşi desfăşoară activitatea în staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă, după cum urmează:
(3) Prin sintagma “cluburi/discoteci” se înţelege locația prevăzută cu instalații electronice speciale de lumini, precum și de redare și audiție de muzică, unde se dansează, se desfăşoară activităţi artistice și distractive, indiferent cum este denumită ori de felul cum este organizată ca activitate.
(4) Prin complex hotelier, în înţelesul prezentei hotărâri, se înţelege un ansamblu de structuri de primire turistice cu funcţiuni diferite care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
a) sunt exploatate de acelaşi operator economic;
b) activităţile realizate sunt cuprinse într-o singură evidenţă contabilă;
c) sunt amplasate în perimetrul aceleiaşi unităţii de cazare.
(5) Impunerea se va face prin completarea unei declaraţii de impunere în două
exemplare, la care se vor anexa în copie certificată următoarele documente:
– certificat de înregistrare emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului;
– hotărârea AGA sau a asociatului unic cu privire la deschiderea de puncte de lucru, încheierea/rezoluţia emisă de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu privire la deschiderea de puncte de lucru, certificatul de înregistrare menţiuni emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului cu privire la activitatea desfăşurată la fiecare punct de lucru;
– certificatul de clasificare eliberat de autoritatea administraţiei publice centrale
responsabile în domeniul turismului, după caz;
– actul de proprietate sau deţinere (concesiune, închiriere, asociere etc.).
(6) Taxa se achită integral până la data de 01.07.2018, inclusiv, dată până la care operatorii economici au şi obligaţia depunerii declaraţiei de impunere anuale.
(7) În cazul contribuabililor care se înfiinţează sau deschid puncte de lucru după împlinirea termenului scadent de plată al taxei, respectiv 1 iulie, depunerea declaraţiei şi plata taxei se efectuează în termen de 30 de zile de la data înfiinţării sau modificării aduse actului constitutiv/ statutului/ autorizaţiei de funcţionare, după caz.
(8) Pentru neplata la termenele scadente, se datorează după aceste termene majorări de întârziere în cuantum de 1%, calculate pentru fiecare lună sau fracţie de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(9) Constituie contravenţii:
– depunerea peste termen a declaraţiilor;
– nedepunerea declaraţiilor;
– depunerea declaraţiilor cu informaţii eronate;
– nedeclararea în termen de 30 de zile a modificărilor intervenite care conduc la recalcularea taxei.
(10) Contravenţiile prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă de la 279 lei la 696 lei, în cazul persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale, şi cu amendă de la 1.116 lei la 2.500 lei în cazul persoanelor juridice.
(11) Responsabilitatea încasării taxei, a controlului, a constatării contravenţiilor și a aplicării sancţiunilor revine Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.“
Redactor Monica Cruceanu Comșa